Welke software?

Activity Forums Astrotechniek Methoden en Technieken Welke software?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Michael
    Participant

Hallo allemaal,

Ik heb een sky-watcher neq6 montering waarmee ik graag wil gaan fotograferen. (heb een zwo asi camera) Ik ben nog wel een beginner hierin.

Ik heb een tijd geleden wat geprobeerd met de eqmod software voor de aansturing van de mount. Voor het stacken gebruikte ik registax of autostackert!2. Altijd problemen gehouden met het goed uitlijnen van de montering mede doordat ik vaak geen zicht op polaris heb.

Nu heb ik een nieuwe laptop en kan dus met een schone installatie beginnen.

Wat is op dit moment de beste keuze qua software om mee te werken icm mijn eq6 montering? En wat is de beste keus als het gaat om stacken? Ik lees hier veel over Pixinsight?

Het zou fijn zijn als de software voor aansturing ook zonder polaris kan helpen mijn mount uit te lijnen dmv de drif methode bijvoorbeeld. Wat raden jullie mij aan?

Groenewold
    Participant

Stacking; APP ofwel Astro Pixel Processor
    Nabewerking: PixInsight

Wil je niet voor beiden betalen dan raad ik wellicht nog steeds PixInsight aan, gezien de uitgebreide nabewerking-tools die nog wat missen in APP.

Aansturing onder Windows: EQMod/ASCOM, je hebt weinig andere keus, in combinatie met Sequence Generator Pro (echt top programma voor fotografie sessies).

Uitlijning dmv drift methode; PHD2

Michael
    Participant

Dank je wel! :)

Groenewold
    Participant

Er zijn meerdere leuke pakketten uiteraard, maar dit is zo ongeveer het setje waar velen op uitkomen. Ik gebruik wat geheel anders, maar zo heeft iedereen wel zijn eigenaardigheden. ;)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top