Wifi montering

Activity Forums Astrotechniek Monteringen Wifi montering

Tagged: 

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #10720
    Snoek
    Participant

    Je ziet steeds meer monteringen die gebruik maken van wifi en aansturing via een app. Zo bijvoorbeeld ook de star adventurer mini die ik graag wil kopen om in de vakantie wide field beelden te schieten. Ik vroeg mij af hoe afhankelijk zo’n montering is van wifi, omdat juist in donkere afgelegen gebieden de wifi verbinding slecht is (of zelfs ontbreekt). Iemand ervaring? Op zich lijkt mij besturing via wifi mij best handig, maar bij het ontbreken daarvan moet het apparaat niet nutteloos worden.

    #10721
    KeesScherer
    Participant

    Deze wifi verbindingen kunnen werken via een eigen netwerkje en werken dus ook buiten op een berg buiten bereik van b.v. een router. De montering zet dan een wifi-netwerkje op waarop je met een telefoon, tablet of laptop in kan loggen. Ik heb b.v. ook een drone die zijn eigen netwerk op die manier opzet waarop ik inlog met een tablet voor de bediening.

    #10729
    Theunissen
    Participant

    @patrick Misschien is onderstaande item ook handig in het veld (als je een Canon gebruiker bent).

    http://www.canon.nl/cameras/wi-fi-adapter-w-e1/

    #10730
    Snoek
    Participant

    Bedankt voor de antwoorden! Ik heb inderdaad een canon camera. In de zomer een zeer afgelegen huisje geboekt in Frankrijk. Dat wordt genieten van de sterrenhemel!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top