Zonnekijkdag 2019 in Castricum (Noord-Holland)

Activity Forums Evenementen Zonnekijkdag 2019 in Castricum (Noord-Holland)

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #21427
    InFINNityDeck
    Participant

    Even een stukje overgenomen van de website van de KNVWS:

    Op 7 juli organiseert de KNVWS voor het eerst een Landelijke Zonnekijkdag. Op deze dag kun je veilig door een telescoop de zon bewonderen. Dat kan door heel Nederland bij verenigingen en publiekssterrenwachten, maar óók bij particulieren.

    De Landelijke Zonnekijkdag valt samen met de zonnekijkdag in België waar de Vlaamse Vereniging voor Sterrenkunde (VVS) deze dag al vaker met veel succes organiseert. Op deze manier zullen we voor het eerst gelijktijdig in het hele Nederlandse taalgebied, in Nederland én Vlaanderen, (veilig) naar de zon kijken.

    Ook ons observatorium in Castricum kan dan bezocht worden, wel graag even aanmelden via zonnekijkdag@dehilster.info.

    Waarnemen van de zon kan door een Lunt 80mm H-alpha refractor en een SkyWatcher 150mm refractor met Baader filter. Verder heeft ons huis twee nauwkeurige gevelzonnewijzers.

    Nicolàs

     

    https://www.dehilster.info/astronomy

    In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

    #21430
    van Overzee
    Participant

    Ha Nicolas,

    Ik heb me net aangemeld om die dag dienst te draaien op onze sterrenwacht Copernicus in Overveen.

    Als er de volgende keer weer wat is, kom ik graag een keer kijken.

    Mvrgr, Hans

    #21431
    InFINNityDeck
    Participant

    Anders moet je maar eens op een andere dag een keer bij mooi weer langskomen, je bent van harte welkom. Graag even een berichtje via het bekende e-mail adres.

    Andersom willen mijn zwager en ik Copernicus nog steeds een keer bezoeken, maar dat doen we wel een keer op de reguliere bezoekdag.

    groet,

    Nicolàs

    https://www.dehilster.info/astronomy

    In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top