ZWO ASI 1600mm – Cool

Activity Forums Astrotechniek Camera’s en Accessoires ZWO ASI 1600mm – Cool

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author
    Posts
  • #8880
    Musquetier
    Participant
    #8888
    Haverkamp
    Participant

    Cool Rob, deze overweeg ik ook op dit moment ;-) Waar heb je hem besteld? Ik zag dat je hem ook bij ZWO zelf kan bestellen, ik overweeg de kit met filterwiel… Gefeliciteerd en ik ben benieuwd naar je ervaring ermee? En hoe hij zich verhoudt tot je Atik camera (toch? )..

    #8890
    Bus
    Participant

    Daar ga je heel veel plezier aan beleven….Ik heb al heel wat mooie resultaten met deze topcamera gezien. Beter dan de Atik iig.

    #8891
    Bus
    Participant

    Instelbare gain enzo…

    #8893
    Groenewold
    Participant

    Oeh, ben heel benieuwd naar de resultaten. Ik moet nog overtuigd worden of het beter zal zijn dan mijn 6D, maar kom maar op. ;)

    #8907
    Musquetier
    Participant

    Ik ben zelf ook benieuwd hoe hij presteert tov de ATIK 383L+ maar als ik de ruisnivo cijfers ie moet dat toch echt wel een groot verschil maken…

    Ik heb hem besteld in de USA omdat ik voor werk in de US in dollars betaald krijg en ik niet de wisselkoers verliezen wil pakken. Hij komt van optcorp.com.

    #9009
    Musquetier
    Participant

    Na wat gestoei met de drivers (laatste versie van de ASCOM driver is wat buggy qua aansturing van de cooler fan) maak ik nu de ene na de andere prachtige sub. Deze camera is een hele nieuw nivo in vergelijking met de ATIK383L+ mono…

    Single sub van de Pacman nevel:

    #9011
    Theunissen
    Participant

    Een veelbelovend sub ? … 900s zie ik in de bestandsnaam?

    #9013
    Groenewold
    Participant

    Vet! En zo te zien is je colimatie ook in orde. :) Een enkele sub met dit signaal is echt super, begin mij nu toch af te vragen of dit niet beter is dan de 6D.

    #9015
    Musquetier
    Participant

    Een veelbelovend sub  … 900s zie ik in de bestandsnaam?

    Inderdaad, dat was 900sec Ha met de 130/910mm en 0,79x reducer.

    #9019
    Musquetier
    Participant

    Hier de eerste echte RGB plaat genomen gedurende de nachten van 23 en 24 september:

    130/910mm en 0,79x reducer
    Baader filters
    10x RGB @ 120 sec. + 34x Ha @ 900 sec.

    De monochrome foto is enkel de Ha stack (echt heel mooi).

    #9024
    Groenewold
    Participant

    Man, supermooi! Deze camera begint aantrekkelijk te worden, zeker voor de prijs.

    #9052
    Haverkamp
    Participant

    Heel mooi @musquetier ! Iets wat mij ervan weerhoudt (weerhield?) om deze camera aan te schaffen is dat ik op cloudy nights meermaals heb gelezen dat subs langer dan 5 minuten niet goed te doen zijn ivm een sterk dark patroon dat dan komt opzetten en wat niet goed te calibreren zou zijn… Maar ik zie dat je mooie subs maakt van 15minuten H-alpha ! Zie je geen problemen met deze lange belichtingen? Geen lastige calibratie? Ik zou wel een dark van 15minuten willen zien…

     

     

    #9125
    Haverkamp
    Participant

    Een ASI 1600mm – cool plus SX mini filterwiel met geintegreerde OAG en LRGB filters zijn ook onderweg naar Casa Mabula ;-) !!!

    #9126
    Groenewold
    Participant

    Heb je een link naar dat filterwiel e.d.?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top