-
van Overzee replied to the topic Webinar #1 Vereniging Werkgroep Astrofotografie in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Volgens mij werkt het filmpje helaas niet meer.
-
KeesScherer replied to the topic Webinar #1 Vereniging Werkgroep Astrofotografie in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
-
InFINNityDeck replied to the topic Webinar #1 Vereniging Werkgroep Astrofotografie in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Dank je Hans! Heb je ook een link naar die lezing?
Nicolàs
-
van Overzee started the topic Webinar #1 Vereniging Werkgroep Astrofotografie in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Mooie foto’s! Heb je gisterenavond de lezing van John Sussenbach nog gezien? Zeer indrukwekkend, staat nog op You Tube.
-
InFINNityDeck started the topic Mars op 3 oktober 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
In de nacht van 3 op 4 oktober werd het opeens helder en stonden de Maan en Mars parmantig naast elkaar. Na beide eerst met de C11 bewonderd te hebben, snel een 2x PowerMate, een ZWO ADC en ZWO ASI290MC kleurencamera gemonteerd om wat foto’s te maken. Na twee filmpjes in kleur de camera voor de monochrome ZWO ASI174 met filterwiel verwisseld (2x…[Read more]
-
KeesScherer replied to the topic Mare Imbrium, 15 paneel mozaiek in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
De annotatie is handmatig gedaan in Pixinsight Nicolàs.
-
InFINNityDeck replied to the topic Mare Imbrium, 15 paneel mozaiek in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Hoi Kees,
Is die annotatie handmatig, of is daar software voor?
Nicolàs
-
KeesScherer replied to the topic Mare Imbrium, 15 paneel mozaiek in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
En de geannoteerde versie.Imbrium-cropped-ver-02-rotated-annotated
-
van Overzee replied to the topic First Serious Light vanuit de nieuwe sterrenwacht; VdB 141 in the forum Deepsky 5 years, 8 months ago
Schitterende opname !
-
KeesScherer replied to the topic Mare Imbrium, 15 paneel mozaiek in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Zeker en vast, de link stond in mijn mozaiekpost van gisteren.
-
Theunissen replied to the topic Mare Imbrium, 15 paneel mozaiek in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Heb jij een link naar het ICE programma? Ik heb er nog nooit van gehoord terwijl de resultaten toch alleraardigst zijn!
-
KeesScherer started the topic Mare Imbrium, 15 paneel mozaiek in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
2000 beelden per video en daarvan de 100 beste per video gestackt met Autostakkert! Dat resultaat is in ICE geladen om het mozaiek te maken. Het resultaat in Registax met een standaard wavelet instelling bewerkt en daarna is de crop gemaakt. De maanfase was op 27 september goed geschikt hiervoor.
Maksutov 180/3200 met ASI290mm en Proplanet 642 IR…[Read more]
-
InFINNityDeck replied to the topic First Serious Light vanuit de nieuwe sterrenwacht; VdB 141 in the forum Deepsky 5 years, 8 months ago
Prachtige plaat, chapeau!
Nicolàs
-
Schuurman started the topic First Serious Light vanuit de nieuwe sterrenwacht; VdB 141 in the forum Deepsky 5 years, 8 months ago
Eindelijk de afgelopen dagen de tijd gevonden om weer eens serieus te werken aan het herleren van hoe een astrofoto te bewerken. En dan meteen een zeer moeilijk stukje hemel vol met zwakke stofslierten.
Opname bestaat uit 369 frames van 3 min (totaal net geen 18,5 uur) geschoten in de nachten van 19 t/m 23 september met de Altair Astro Hypercam…[Read more]
-
KeesScherer replied to the topic Maan Mozaïek Mare Imbrium,Mare Frigoris, Mare Serenitatis in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Dank je Marc. Ik sta helemaal perplex van ICE, ik heb b.v. op 27-september een maansessie gedaan waar ik 77 stacks van verschillende gebieden maakte (348 Gigabyte totaal). In Firecapture kan je instellen om een jpg bij elke video te saven, het eerste frame. Ik gooide alle 77 jpg’s in ICE, dus de ruwe zooi met laag contrast, verschillende…[Read more]
-
Theunissen replied to the topic Maan Mozaïek Mare Imbrium,Mare Frigoris, Mare Serenitatis in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Leuk om maanwerk van je te zien!
-
KeesScherer started the topic Maan Mozaïek Mare Imbrium,Mare Frigoris, Mare Serenitatis in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Een maan Mozaïek kan gemaakt worden met Pixinsight zoals hier beschreven, maar dit Mozaïek is met Microsoft’s Image Composite Editor gemaakt (ICE). En dat is heel eenvoudig, sleep de paneelstack tiff’s naar het startscherm en klik door naar het eindresultaat save scherm.
Het gebied rond Plato/ Vallis Alpes laat een mooie afwisseling zien met de…[Read more]
-
InFINNityDeck replied to the topic Wat nodig voor de volgende stap? in the forum De hobby van je leven 5 years, 8 months ago
Ik zou ook een mount willen adviseren, dan ben je een stuk veelzijdiger. Voor die adapter zou ik een langer exemplaar willen adviseren, uiteindelijk wil je je camera in balans proberen te krijgen. Als je een grotere telelens wil gaan gebruiken, dan zijn er nog betere klemmen die zowel de camera als de lens vasthouden. Nadeel is dat die weer iets…[Read more]
-
KeesScherer replied to the topic Wat nodig voor de volgende stap? in the forum De hobby van je leven 5 years, 8 months ago
Hallo Voltoire, ik zou inderdaad een HEQ5 kiezen en dan de camera met een Vixen stijl dovetail met statiefschroef gebruiken. In het begin gewoon alleen de Synscan Goto handset gebruiken, daarmee kan je opnamen van 1 a 2 minuten maken. (Stellarium wordt niet gebruikt voor tracking, maar je kan je telescoop wel ermee richten op het juiste object.…[Read more]
-
Voltoire started the topic Wat nodig voor de volgende stap? in the forum De hobby van je leven 5 years, 8 months ago
Goededag allemaal,
Sinds ongeveer een jaartje ben ik steeds enthousiaster geworden over astrofotografie. Ik heb vooral gefotografeerd met mijn 77D + 70-200mm F/2.8 op een normale tripod, maar zou graag wat verder willen om meer DSO vast te leggen. Ik heb voor de coronatijd, een keer meegekeken met wat mensen die het al ‘wat’ langer deden en het…[Read more]
- Load More











