-
InFINNityDeck wrote a new post, Zonnefotografie (Deel 2) 6 years ago
© 23 juni 2020, Nicolàs de Hilster & starry-night.nl
In Zonnefotografie (Deel 1) beschreef ik twee methoden om op een relatief eenvoudige manier opnames van de Zon met behulp van een H-alpha kijker en een k […]

-
InFINNityDeck replied to the topic De Zon tijdens de zomerzonnewende 2020 in the forum Zonnestelsel 6 years ago
De laatste dagen bezig geweest een nieuwe manier van processing mijzelf eigen te maken. Bij deze methode inverteer je de histogram in ImPPG en ga je vervolgens in nabewerking met maskers aan de slag om de protuberansen en oppervlaktedetail zo duidelijk mogelijk te maken. Hierbij alvast een eerste resultaat, gebruik makende van dezelfde data als de…[Read more]
-
Verhaal became a registered member 6 years ago
-
InFINNityDeck posted an update 6 years ago
De zomerzonnewende is een feit, beide zonnewijzers aan ons huis laten dit mooi zien:
-
InFINNityDeck replied to the topic De Zon tijdens de zomerzonnewende 2020 in the forum Zonnestelsel 6 years ago
Dank! Dan heb ik daarna nog zes opnames van de noordwestelijk protuberans gemaakt, die allemaal op dezelfde manier gestacked en met EZ Gif Maker tot een animatie gebakken (als ie stilstaat, dan even erop klikken). Het viel daarbij niet mee om ze allemaal netjes op elkaar te krijgen, dat ondanks dat ik de montering op Sun-drive gezet had. Tussen de…[Read more]
-
Theunissen replied to the topic De Zon tijdens de zomerzonnewende 2020 in the forum Zonnestelsel 6 years ago
Erg mooi!
-
InFINNityDeck started the topic De Zon tijdens de zomerzonnewende 2020 in the forum Zonnestelsel 6 years ago
Gistermiddag had ik de Zon al op de korrel genomen, voor het geval het vandaag niet ging lukken, maar vandaag is ie weer volop aanwezig en er is nog wat te zien ook! De foto van de volledige zon is van gisteren, de andere twee van vanochtend zo rond 09:50 UTC. Opnames met de Lunt LS80THA, de volledige zon zonder barlow, de twee detailopnames met…[Read more]
-
InFINNityDeck started the topic Zonnekijkdag 2020 in Castricum (Noord-Holland) in the forum 6 years ago
Net als afgelopen jaar is er ook dit jaar weer een zonnekijkdag, zoals te lezen op de website van de KNVWS:
Tuur naar de zon tijdens de Landelijke Zonnekijkdag. Op zondag 5 juli 2020 kun je tijdens dit landelijke evenement veilig door een telescoop, óf via een online evenement, de zon bewonderen. Van migrerende zonnevlekken tot kolkende lussen…
-
KeesScherer replied to the topic Starlink 33 flare op 14 juni 2020 in the forum Satellieten 6 years ago
Hee, wat is dat nou? Zit ik hier in het bos met zonder donkere hemel vanwege alle flares en met zonder likes…..
-
Theunissen replied to the topic Starlink 33 flare op 14 juni 2020 in the forum Satellieten 6 years ago
Klopt, bij deze is de like teruggetrokken :-)
-
InFINNityDeck replied to the topic Starlink 33 flare op 14 juni 2020 in the forum Satellieten 6 years ago
We ‘like’-en deze post van Kees, maar echt reden tot blijdschap is er uiteraard niet… toch? ;-) Voor je het weet is het geen bijzonderheid meer…
Nicolàs
-
KeesScherer started the topic Starlink 33 flare op 14 juni 2020 in the forum Ruimtevaart 6 years ago
Op de Allskycamera timelapse van 14/15 juni was deze flare te zien, zo helder dat ik gelijk op Heavens above de ISS passes ging nakijken. Geen ISS, maar het bleek Starlink 33 te zijn. Een stuk helderder(derder) dan de aangegeven mag 2.8…..
-
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years ago
Onweer op de AllSkyCam:image-20200613004721 (Klein)image-20200613004331 (Klein)
-
Theunissen replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years ago
Knap werk!
-
InFINNityDeck replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years ago
Ik zag zojuist op het ASCOM forum dat Rob’s ASCOM driver de conform-test met succes afgelegd heeft, hij is dus nu 100% ASCOM compatible. Gefeliciteerd!
Nicolàs
-
Groenewold replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years ago
Super gaaf werk Rob!
(ja, daar ben ik weer).
-
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years ago
Voor diegene die de AllSky software nu icm de RPi HQ camera sensor gebruiken: vergeet niet af en toe in de ~/allsky directory een “git pull” en hierna een “make” te doen om de laatste file versies weer binnen te krijgen en eventueel te compileren, ik heb de laatste dagen nog enkele kleine verbeteringen doorgevoerd en er enkele bugjes uit gehaald)…
-
Theunissen replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years ago
PI kun je ook op een Mac draaien. Maar met “Pi” bedoelde ik in dit geval Raspberry Pi.
-
engels replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years ago
Helemaal eens Marc. Niettemin ga ik mede door Kees Scherer, Pixinsight op een linux machine draaien! Misschien wel de wet van behoud van ellende, maar wel snel.
-
Kerckhove became a registered member 6 years ago
- Load More














Goedemorgen.
mooie foto’s en goede info
bedank voor dit artikel
Nico
dank en graag gedaan! Zoals de Franse filosoof Michel Eyquem de Montaigne (1533 – 1592) ooit zei:
Oftewel: “Je moet reizen om je hersenen tegen die van anderen te wrijven en daarmee te polijsten.” Het reizen doen we nu virtueel, de rest blijft onveranderd… van elkaar moeten we leren (ik heb bovenstaande ook niet allemaal zelf bedacht)!
Nicolàs