Activity › Forums › Astrotechniek › Monteringen › Guiding the Skywatcher Star Adventurer › Reply To: Guiding the Skywatcher Star Adventurer
Ook ik gebruik de SA en heb gemerkt dat deze (bij mij tenminste…) een behoorlijk grote periodic error produceert zoals mijn m42 opname van laatst liet zien. Daarom wil ik ook de ra-as gaan guiden met een 70mm orion multipurpose. Qua camera wil ik een aangepaste webcam hierop aansluiten (wil niet nog eens investeren in een guidecamera). Met de 600mm tamron en de orion zit ik denk ik wel net aan of onder de max 5kg Nu vraag ik mij af of ik phd-guiding kan toepassen op de SA mbv een webcam. Kan nergens info vinden hierover (dus ook niet welke instellingen in phd). Ik heb een usb-st4 kabel van ZWO. Op internet heb ik een schema gevonden zoals in bijlage de aansluiting op een eq6. Weet iemand of ik dat ook op mijn SA kan toepassen? Bij voorbaat dank voor raad / advies.
De sleutel in deze aanpak zit hem in de samenwerking tussen de webcam en PHD2 en dat is eenvoudig te testen door te kijken of PHD2 deze camera kan herkennen. Er is een hele lijst met camera’s in PHD2 waaronder ook webcams, kwestie van aansluiten en proberen.