Reply To: Cygnus 48 Paneel mozaiek

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Cygnus 48 Paneel mozaiek Reply To: Cygnus 48 Paneel mozaiek

Haverkamp
Participant

Hoi Kees,

De bad pixel map berekening wordt inmiddels flink verbeterd, ben er bijna mee klaar. Nu worden met slechts 3 darks al bijna alle hot columns gedetecteerd. Met meer darks zal het nu echt goed moeten werken.

Ik kijk meteen na of ik die error kan lokaliseren, voordat ik weer een nieuwe APP maak ;-)

Met je H-alpha data zal je met een hogere clip star profile van rond de 0.5 inderdaad niet genoeg sterprofiel samples overhouden omdat die h-alpha sterren al klein en scherp zijn.

(Om minimaal een ster profiel te fitten heb je 4 pixels nodig, dus de bovenste helft van de ster profielen zijn minder dan 4 pixels groot in dit geval en dan kan er geen goede analyse gedaan worden)

“Hierna verder op status 48%. Nu al een tijd bezig met “calculating multiple view….” maar met maar 25% processorbelasting  (cpu’s 3 van 4) en nog geen 0.9 Gb van de toegewezen 14 Gb?”

Inderdaad, dat is normaal. De multiple view berekeningen zijn per situatie 1 complexe niet-lineaire kleinste kwadraten regressie (Trust region Levenberg Marquardt) berekening, die niet veel geheugen vraagt maar wel veel rekentijd bij een toenemend aantal panelen. En omdat het om 1 iteratieve berekening gaat, heb ik nog geen manier gevonden om deze te spreiden over meerdere cpu cores. (denk ik niet mogelijk). Ik heb wel al op papier verdere verbetering staan voor deze berekeningen qua formulering en algebra, maar dat kost behoorlijk tijd om te maken dus zal even moeten wachten.

Scroll to Top