Activity › Forums › Astrofotografie › Deepsky › Cygnus 48 Paneel mozaiek › Reply To: Cygnus 48 Paneel mozaiek
Ja, wederom een prachtig resultaat, hoe zit het eigenlijk met de fase van RGB toevoegen? Ieder Hα paneel combineren met RGB en dan APP pas echt aan het werk zetten @bula ? Ik kan me voorstellen dat APP dan echt de grenzen van het interne geheugen en schijfcapaciteit gaat opzoeken?
Goede vraag. je wilt dan zowel de Ha alswel de RGB panelen allemaal in 1 keer met elkaar registreren ;-) Dan heb je de garantie dat de 2 lagen ook met elkaar overeenkomen. Zo heb ik de 2 HaRGBs van Yves in APP gemaakt voordat de BETA groep begon.
Maar voor het werk wat Kees doet ;-) moet ik snel een flinke upgrade gaan doen aan de mosaic algo’s. (Staat al op papier om dit nog handiger en efficienter aan te pakken). Wei Hao heeft ook een enorm mosaic liggen, een 360 graden cirkel van de melkweg, die hebben jullie denk ik zien langskomen. Ook iets van 40 panelen, maar dan dus widefield… dat heeft echt een upgrade nodig om de registratie helemaal goed te krijgen.