Reply To: To UPs or not to UPS ?

Activity Forums Astrotechniek Sterrenwacht To UPs or not to UPS ? Reply To: To UPs or not to UPS ?

Bakx
Participant

Nee, toeval bestaat niet in een multiverse…… :-)

Al eerder in dit draadje had ik aangegeven op de hoogte te zijn van Tony (Tonk) zijn oplossing. We hebben op CloudyNights daarover ook uitvoerig gecommuniceerd. Het dak daar bijv. heeft hij niks over te zeggen net als de functionaliteit van de netwerk routers daar. Dat delen ze nl. met elkaar. De beheerders zien er op toe dat het allemaal goed gaat. Ze hebben dar regelmatig stroomstoringen en hij heeft al 2 maal zijn controlbox op moeten sturen om de firmware opnieuw te installeren.

Tony z’n oplossing is knap bedacht en volledig stand alone. Maar zo istie. “t Is ook zijn vak om van dit soort electronica en programmering verstand te hebben. Dat heb ik dus niet. Lassen, boren en draaien is meer mijn ding als werktuigbouwer.

Ik zoek het in iets simpelers. Als een UPS bij stroomuitval een computer netjes uit kan zetten, moest dat volgens mij dus ook met een 10M mount kunnen. Dat is uiteindelijk ook een computer die het niet prettig vindt als je gewoon de stekker er uit trekt.

Indien de netwerkverbinding tussen de computer, mount en UPS lang genoeg overeind blijft, kan de UPS dus gewoon zijn werk doen: De NUC en mount uitzetten en de dome regelt het dan zelf wel.

Scroll to Top