Reply To: Half uurtje zon op 5 maart 2021

Activity Forums Astrofotografie Zonnestelsel Half uurtje zon op 5 maart 2021 Reply To: Half uurtje zon op 5 maart 2021

Sneyers
Participant

Ja, dank u nu kan ik het ook zien. Prachtige installatie, daar mag je trots op zijn.
Ik moet iedere keer mijn montering uit de living sleuren, maar dat beschouw ik dan als ‘astro-sport’.

Wordt er bij fotografie van de zon gebruik gemaakt van een bijkomende guiding, ik meende dat ergens gelezen te hebben ?
Misschien op de omtrek van de zon ? Als ik planeten opneem, dan gebruik ik nooit een extra sterguiding, waarom zou ik dat
dan doen bij zonneopnamen, maar misschien heb ik het verkeerd begrepen.

Het artikel over de Daystar quark chromosphere maakt me duidelijk dat dit niets voor mij is.
Ik moet kunnen rekenen op een zekere basiskwaliteit. Wat ik koop moeten mijn kleinkinderen op latere leeftijd ook nog
kunnen gebruiken, als men er voorzichtig mee omspringt. Als het een lotje van de loterij moet worden om een goed functionerende
quark te krijgen, dat is er iets grondig mis met de productielijn. Dus dat zal het zeker niet worden.

Ik denk dat het eerder een Coronado zal worden omdat die wat goedkoper zijn dan Lunt en ook omdat er geen stroom voor nodig is.
Als ik een degelijke tweedehands vind, dan zal ik niet aarzelen. Nieuw kan ook, maar toch eerst even rondkijken.

Dank zij jullie sympathiek meedenken, ben ik al een hele stap verder gekomen, nen hele dikke merci.
Francis

Scroll to Top