Reply To: iOptron CEM120 EC2 besteld

Activity Forums Astrotechniek Monteringen iOptron CEM120 EC2 besteld Reply To: iOptron CEM120 EC2 besteld

Musquetier
Participant

Gisteren bij @Volman en andere CEM120 bezitter Theo langs geweest om de handcontroller op een andere montering te testen.

Ten eerste hebben we mijn controller op de montering van Theo geprobeerd. Deze kwam nu wel door zijn beginscherm heen maar gaf vervolgens een firmware error aan (firmware in de montering was te oud t.o.v. de firmware in de hand controller). Theo had daarnaast nog een tweede handcontroller waar ook dezelfde, recente firmware opstond, deze gedroeg zich eender als mijn controller (zelfde firmware error).

Met de reserve controller en mijn eigen controller vervolgens naar Paul gereden en daar besloten we te checken of er een batterij in mijn hand controller zat (er zat een stickertje achterop dat de CR2032 knoopcel niet was geïnstalleerd). Na de controller te hebben open geschroefd ontdekte we dat er inderdaad geen batterij in zat, deze hebben we alsnog geïnstalleerd.

Vervolgens zijn we met de twee hand controllers naar de montering van Paul gegaan en deze aangesloten. Beide gaven daar dezelfde firmware melding dus besloten we de montering van Paul met de laatste firmware uit te rusten (dit stond al een tijdje op de to-do lijst van Paul). Nadat dit was uitgevoerd werkte beide handcontrollers (de reserve van Theo en die van mij) samen prima met de montering van Paul.

Vervolgens ben ik weer naar huis gereden om nu de beide hand controllers met mijn montering te proberen. Mijn eigen hand controller aangesloten en jawel hoor, hij komt prima door het opstart menu.

Allemaal erg vreemd want nadat ik bij iOptron dit had uiteengezet  gaven zij aan dat het ontbreken van het batterijtje dit niet kan veroorzaken. Eigenlijk weten we niet goed wat nu het probleem heeft veroorzaakt en heeft opgelost maar gelukkig doet de hand controller het weer.

Scroll to Top