Activity › Forums › Astrosoftware › Astro Pixel Processor › vreemde stackfout in APP › Reply To: vreemde stackfout in APP
Hoi Caspar en Nicolàs. Ik kom ook op een rotatie van 0.86° en het centrum ligt binnen de beeldveld, een sterretje in de rechter bovenhoek zie rode cirkel. ( Klik even op de foto voor de animatie )Hoogstwaarschijnlijk de volgster en dat betekend dat de poolas niet goed heeft gestaan. Bij een mirrorflop ligt het kantelpunt buiten het beeldveld. Als ik hierna de gestackte foto over deze animatie plaats en de sterren vergelijk met elkaar dan kom ik tot de conclusie dat APP ook geprobeerd heeft de stofjes in de foto mee te stacken en hiermee de losse frames heeft vervormd. Hoe je de stack ook roteer over de eerste en de laatste frame de sterren komen dan nooit precies op alle plekken. Dit betekend dat de kalibratie van de frame niet goed is gegaan of niet is uitgevoerd. Ik heb zelf geen APP maar de frames moeten eerst gekalibreerd worden met darks en flats voordat je de stack uitvoert. Dit lijkt in APP niet juist zijn gegaan. Dan nog iets over de linker bovenhoek, die is in de losse frame goed wat helderheid betreft ten opzichte van de andere hoeken. Dus ook hier weer gaf je al zelf aan dat de flats waarschijnlijk niet goed zijn en dat lijkt mij ook het geval.
Paul
-
This reply was modified 1 year, 1 month ago by
Volman.