Activity › Forums › Astrofotografie › Deepsky › De Sluiernevel – NGC6960 – H-Alpha › Reply To: De Sluiernevel – NGC6960 – H-Alpha
En bij deze mijn eerste narrow-band combinatie. Meer data is altijd beter, alleen wordt het practisch wat lastiger imagen vanuit de achtertuin. De H-Alpha was opgenomen voor mijn vakantie (weekje of 4 geleden), met nog geen astro-darkness, dus daar valt nog veel te halen. Iets voor een volgende keer, of misschien eens kijken of ik dat kan opkrikken in PixInsight..
10x 10 min subs H-Alpha 7nm, Iso 1600
10x 10 min subs OIII 7nm, Iso 1600
Ik heb middels Split-CFA het rode kanaal voor H-Alpha apart bewerkt en idem de groene en blauwe kanalen voor de OIII. Uiteindelijk bleek dat de registratie niet helemaal 100% wilde lukken en Mabula gaf de suggestie dat dit door het CFA proces zou kunnen komen, omdat ik veel data weggooi en daardoor minder goed op subpixel niveau kan werken. Ik ga dus ook nog een gewone debayer methode proberen. Mabula heeft zijn software er eens overheen laten … en dat werkte dus wel! Meer hierover wilde ik kort in een ander topic plaatsen, zeer interessant allemaal. Toch nog een beginners-foutje, ik houd geen rekening met de orientatie, aangezien ik in de domme veronderstelling was dat registratie dit wel zou oplossen. Maar ja, ik heb een Newton, en een Newton heeft spikes… en die bewegen niet mee. :) Dus vandaar dat die niet op elkaar zitten. Ik ben met name zeer tevreden over het OIII signaal, al zeg ik het zelf.