Activity › Forums › Astrotechniek › Sterrenwacht › Scopedome project Knight Observatory. › Reply To: Scopedome project Knight Observatory.
Hoeveel scheelde het? Was het zeg maar een gevalletje “Mars-probe crashed door verkeerde eenheden in de berekeningen” (groots) of meer het verschil tussen “net even een golflengte verschil”?
Het ging mis bij de Zuilfabrikant, een (grote) fout in de tekening. Jimmy gaat het voor mij oplossen, de customer service van Astromarket is prima. Op deze manier kan ik toch allerlei testen doen. Bij een project als dit zal dit niet de laatste hobbel zijn voordat ik mijn einddoel bereikt heb.
Definitie einddoel: Een astrofotografisch systeem dat autonoom op basis van een lijst van objecten zelf zal bepalen wanneer de condities goed genoeg zijn, om daarnaa de opnamereeksen uit te voeren, indien nodig gedurende meerdere nachten/perioden en alleen onderbroken door bewolking, regen en perioden van niet-astronomische duisternis.
(Dat is inderdaad bijna hetzelfde als koop een boek met astrofoto’s maar dan met de voldoening van het succesvolle eigen project)