Activity › Forums › Startersforum › De hobby van je leven › Astrofotografie keuzehulp › Reply To: Astrofotografie keuzehulp
Ascom platform 6 dus ook maar geïnstalleerd. Geen idee wat ik verder nog moet downloaden en instellen, maar de aansturing vanaf de laptop werkt nog steeds niet Vind het maar erg omslachtig allemaal. Je zou toch zeggen dat je met de kabel en een goed compleet software programma toch aan de slag zou moeten kunnen.
Ja ik leef ook met je mee. Om je een idee te geven van de mogelijkheden van ASCOM zal ik mijn situatie schetsen, ik ben bezig om de volgende onderdelen te kunnen aansturen/synchroniseren: 1) de montering, 2) de camera, 3) de automatische focuser, 4) de koepel-spleet, 5) de koepelrotatie, 6)een weerstation, 7) een wolkendetector 8) een autoguider. Deze 8 onderdelen hebben allemaal een ASCOM driver en daarom zal ik (na een boel gepuzzel) in staat zijn om met 1 programma alles te laten samenwerken. Dus wat in eerste instantie nodeloos ingewikkeld lijkt (de montering aansturen) zal later juist een versimpeling blijken omdat ASCOM een interface structuur biedt die “alles” aan “alles” kan koppelen.