De Maan van 3 dagen oud op 3 mei 2022

Activity Forums Astrofotografie Zonnestelsel De Maan van 3 dagen oud op 3 mei 2022

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Verheijen
    Participant

Het was een heel karwei, achter mijn platform kon ik de Maan amper zien, dus de hele zaak moest door het huis heen en voor de voordeur heb ik het hele zaakje opgesteld, dat moest voorzichtig gebeuren en zeker met de 250mm die 1,5 meter lang was maar het is uiteindelijk gelukt, vanwege de lage stand kon ik alleen opnemen in het primaire focus van F 6,3 en de camera was een ZWO ASI 174 MM met een W 23 A roodfilter ik heb nog nooit in mijn leven zo de Maan opgenomen en ik ben hier zeer tevreden over en hopelijk vinden jullie de opnamen ook mooi. Bedankt voor het kijken en tot ziens.

Volman
    Participant

Dat zijn zeker mooie opname geworden en ook goed bewerkt, geen overbelicht gedeelten en veel detail. Je zou de twee laatste sikkels kunnen samenvoegen ook al is de overlap klein. Ik ben zo vrij geweest dat te doen, nu gaat dat met .jpg bestanden van de site wat moeilijk,maar is me toch goed gelukt. Indien je dat leuk vind kan ik dat hier plaatsen.

Paul

InFINNityDeck
    Participant

Zeker fraaie processing! En hiermee min of meer aangetoond dat het eergisteren Eid Al Fitr was… :-)

De kijker die je hebt gebruikt, is dat een Orion VX10L?

Nicolàs

https://www.dehilster.info/astronomy

In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

Verheijen
    Participant

Het was een 250 mm Newton SPX model van het jaar 2005 die nog zijn werk perfect doet. Ik hoop vanavond weer opnamen te maken maar helaas zijn er weer wolken. En zo gaat het elke dag: overdag is het stralend weer en als de zon zakt weten de wolken geen raad om wederom aan de hemel te verschijnen. Gaven ze maar regen dat is hard nodig.

Verheijen
    Participant

Beste Paul, dat vind ik prima, netjes dat je dit vraagt. Op het astroforum vragen ze dit niet, ze doen het gewoon tegen de regels in. En als je schrijft dat je dit niet wilt krijg je het commentaar dat dit een voorbeeld is. Daarom heb ik het lidmaatschap van dat Forum beeindigd. Tegen de regels in toch plaatsen zonder te vragen en het wordt nog goed gevonden. Ik zie je opname wel verschijnen. Bedankt hier voor. Ik zal het de volgende keer zelf ook eens proberen.

Volman
    Participant

Zoals beloofd een mozaïek van de twee sikkels. Ik heb ze in Photoshop CS5 samen gevoegd. De onderste sikkel iets verdraait en op elkaar gezet. Dit is allemaal handmatig gedaan omdat de overlap maar heel klein was. Met de optie Auto Blend Layers heb ik er 1 foto gemaakt. Verder is er niets aangedaan.

Paul

Frank_Teunissen
    Participant

Beste Hans, Staat er heel netjes op. Niks op aan te merken. groeten

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top