Eerste “serieuzere” pogingen met APP

Activity Forums Astrotechniek Methoden en Technieken Eerste “serieuzere” pogingen met APP

Tagged: , ,

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #18301
    Bus
    Participant

    Een paar eerst “serieuzere” pogingen met APP op data welke ik heb geschoten met mijn gemodificeerde Sony A6000 toen het in het Noorden des lands zo kraakje helder was afgelopen weekend. (soms zit het mee)
    De lenzen die ik hier voor gebruikt heb zijn de Samyang 50mm AF f1.4 welke ik in bruikleen heb van Transcontinenta (op f2.8 geschoten omdat deze lens absoluut niet scherp was op f1.4 en ook f2.8 laat te wensen over, maar dat terzijde). Hiermee heb ik de “Cosmische Glimlach” op de foto gezet vanuit Lauwersoog. De Rosetta en de Gordel van Orion heb ik met mijn eigen Samyang 135mm die zelfs wijd open op f2 een prachtig beeldveld heeft met tot in de hoeken ronde sterren (nadeel zijn wel de kattenogen in de heldere sterren, maar daar kan ik wat aan doen door een diafragmamasker te gebruiken in de vorm van een opzetring).
    De APP instellingen die ik heb gebruikt waren ongeveer de default instellingen, behalve dat ik bij 4) Registratie: de Dynamic Distortion Correction heb aangevinkt. Bij 6) Integratie: het gewicht op Star shape met behoudt van 90% van de frames en Multi Band Blending met Sigma Clip filter.
    Ik heb in alle gevallen geen Kalibratieframes gebruikt aangezien ik die domweg nog niet heb.
    Daarna met 9) Tools: De achtergrond gekalibreerd.
    Vervolgens het bestand opgeslagen en verder naar smaak bewerkt met Photoshop en Lightroom.
    Er valt ongetwijfeld nog HEEEEEEEL veel te verbeteren, maar een begin is gemaakt en dat smaakt naar meer ?
    Wederom een tevreden gebruiker van APP.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top