Elephants Trunk (IC1396)

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Elephants Trunk (IC1396)

Tagged: 

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Bus
    Participant

Al een hele tijd hier op het forum niks gepost. Maar uiteraard niet stilgezeten en ook het forum regelmatig bezocht en bekeken. Momenteel heb ik mijn montering en kijker plus randapparatuur dusdanig onder controle dat ik weer eens wat durf te posten. Ditmaal een 4.5h aan 600sec subs met de ASI294MC Pro camera en de William Optics GT71 + 0.79x reducer/flatner (339mm) op de iOptron CEM25P montering, waardoor mooie wide-field opnames mogelijk zijn.

Ik vindt naast de imposante slurf vooral de donkere structuren/gaswolken in dit gebied erg fascinerend. Hoe langer je er naar kijkt hoe meer mooie “figuren” je er in gaat herkennen. Zoals bijvoorbeeld de “Scuba-diver” links boven het midden in de foto. Ook de donkere (reflectie???)nevel rechts onderin begint al mooie details te laten zien maar vereisen nog wel 6h aan data, schat ik zo in, om echt mooi tot hun recht te komen.

De foto’s zijn gemaakt met het Optolong duoband L-eNhance filter (Ha-Oiii) vanuit mijn Bortle 6 klasse achtertuin.

Gegroet.

Theunissen
    Participant

Momenteel heb ik mijn montering en kijker plus randapparatuur dusdanig onder controle dat ik weer eens wat durf te posten.

Waarom niets durven te posten? Facebook is voor de “oh wat geweldig” en de commerciële aspecten, hier weet je dat je de ongezouten meningen krijgt, die je vervolgens ook nog kunt gebruiken om wat van te leren.

Ik vind het een forse vooruitgang, rondere sterren en details, APP helpt … nu nog … om maar weer in herhaling te vallen en zie bovenstaande … calibratieframes … er is geen excuus (anders dan snel willen zijn) om niet minimaal een BPM te gebruiken en Darks (of maak het je heel gemakkelijk … alleen BIAS frames waarmee je in ieder geval de sensor ruis drukt).

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top