Giacobini-Zinner 21/P

Activity Forums Astrofotografie Zonnestelsel Kometen Giacobini-Zinner 21/P

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Bus
    Participant

Ook ik heb gisteren eindelijk een glimp mogen opvangen van Komeet Giacobini-Zinner 21/P.

Dit keer heb ik een tweetal optische instrumenten gebruikt. Met de Samyang 135mm heb ik een fraaiE overzichtsopname kunnen maken van de Komeet in samenstand met M35, The Monkeyhead nevel en de Jellyfish.

Voor de tweede opname heb ik de SN 6″ gebruikt. Zonder guiding, dus gebonden aan korte belichtingstijden van 30sec elk op iso3200.
    Van de 63 opnames heb ik een kort filmpje gemaakt. 10 van de 60 opnames heb ik gestackt in PS.

De kometen blijfen toch wel mij favorite onderwerpen. Lekker dynamisch en vaak onvoorspelbaar. Deze kan gelukkig ook weer worden afgestreept. Je weet het maar nooit. Met het weer in Holland kan een goede timing best lastig zijn.

Theunissen
    Participant

Rutger, mag ik je verzoeken weer forum topics aan te maken, ik heb deze maar even zelf aangemaakt. Toch handiger dan een tijdslijn post als er wat te discussiëren valt.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de opnames bij vergroting minder fraai acht. Er zit toch iets in de PhotoShop bewerking (denk ik) wat een soort “swirling” effect veroorzaakt. Ik zag het ook al in je eerdere Hα opname (nog veel sterker zelfs).

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top