IC 405 in Aurigae.

Activity Forums Astrofotografie Deepsky IC 405 in Aurigae.

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #26254
    Verheijen
    Participant

    In de nacht van 28 november van dit jaar nam ik IC 405 op , ik wou eens zien wat een kleine refractor met een Optolong L- Extreme 2 liet zien. Het was mooi helder met af en toe hinderlijke wolken maar die kon ik ontwijken omdat ze de goede kant op gingen zodat ik de opname kon voltooien. De kijker was de FSQ 106 mm F 5 van Takahashi en er achter een one shot colour camera van SBIG, de ST 4000 XCM met het bewuste filter. Optolong heeft recent speciale filters uit gebracht voor one shot colour camera’s, ik heb ze direct van de fabrikant in China besteld omdat ze in Nederland niet op voorraad waren, dat kon maanden duren, ook niet bij TS in Duitsland waar ik nu alle zaken bestel nadat Ad Matthijs van Astrotechniek uit Velden was gestopt vanwege zijn leeftijd. Overigens helpt hij mij nog met reparaties en adviezen. Terug naar de opname, die is 20 minuten aan een stuk door belicht op een G 11 montering. Gevolgd werd met de volg chip van de camera zelf. De bewerking geschiedde in CCDOPS, Maxim Dl 5.1 en een aantal modules van PI en tenslotte PS 5.1 Bedankt voor het kijken en ik wens jullie allemaal prettige feestdagen en een hopelijk beter nieuwjaar en dat eindelijk de pandemie op houdt.

    #26261
    KeesScherer
    Participant

    ik heb ze direct van de fabrikant in China besteld omdat ze in Nederland niet op voorraad waren, dat kon maanden duren,

    Dus deze opname van 28-11-21 is gemaakt met het zojuist aangeschafte Optolong-L extreme E 2 filter waarmee je in juli 2020 deze opname maakte? Wat klopt hier niet?
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top