Kleurencalibratie in PixInsight….

Activity Forums Astrosoftware PixInsight Kleurencalibratie in PixInsight….

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • Author
    Defesche
    Participant

De platesolve loopt telkens goed. Bijgaand nog een grafiek vd verwerking. Natuurlijk nabewerking is belangrijk, maar dan moet de kleurbalans al in het voortraject zijn gedaan, toch? Hooguit de saturatie en wat dies meer zij (mbt kleuren).

Defesche
    Participant

Heb er geen vrede mee met die oplossing in PI. Bij een vorige post had ik het programma FluXX vermeld om handmatig de kleurenbalans in te stellen in PI. Ten einde raad dat programma weer geïnstalleerd en uitgevoerd volgens onderstaande plaatje

Defesche
    Participant

Vervolgens de teruggekregen waarden ingevuld in PI bij ColorCalibration en ik vind het resultaat veel beter. Weet niet of er met PCC in PI iets mis is. Voorlopig hand haaf ik denk ik mijn laatst gevonden methode ter calibratie van de kleuren.

Defesche
    Participant

en hierbij nog de oorspronkelijke foto links en de gecalibreerde rechts (beide met superstretch).

Groenewold
    Participant

Heeft bijna altijd te maken met instellingen in PI, maar uiteindelijk moet je gewoon gebruiken wat voor jou werkt. Uiteraard blijft kleur een beetje persoons-afhankelijk.

Defesche
    Participant

en deze na een masked stretch in PI. De kleuren zijn dacht ik veel beter dan de eerdere pogingen met PCC. Alleen snel even deze acties uitgevoerd, eea alleen tbv kleurencalibratie, verder niets.

Groetjes, Ed

KeesScherer
    Participant

Eeh, maar ga er nou eens voor zitten en kom met een eindresultaat i.p.v. alle tussenstappen.

Viewing 7 posts - 16 through 22 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top