Komeet 41P-etc als test na ASCOM en SGP update bij volle maan

Activity Forums Astrofotografie Zonnestelsel Kometen Komeet 41P-etc als test na ASCOM en SGP update bij volle maan

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #12531
    KeesScherer
    Participant

    Ik moest eraan geloven tegen mijn principe in omdat voor de nieuwe QHY16200 camera straksĀ  ASCOM platform 6.3 nodig is en de Scopedome PC nog ASCOM 6.2 had. Toen ook maar gelijk Sequence Generator Pro van versie 2.5.1.17 naar 2.6.0.17 gebracht en daarom was een testrun met de Scopedome bij volle maan een goed idee. (SGP is er qua styling niet op vooruit gegaan met de nieuwe rare icoontjes). Dan maar gelijk een onmogelijk object gekozen, komeet Comet 41P/Tuttle-Giacobini-Kresak. 3x 120 seconden iso1600 gemaakt (met Canon 6Da aan Esprit 100) met als resultaat een gevalletje “hij staat erop”. Niet te doen bij volle maan, platesolve in PI werkt niet dus via astrometry.net gedaan, dat werkt altijd……..

    #12532
    Groenewold
    Participant

    Top! Updaten is soms inderdaad nodig. Ik heb al vaker gelezen dat mensen de nieuwe icoontjes niks vinden, maar ik vind het wel meevallen eigenlijk. Prima te onderscheiden wat mij betreft, maar dat schijnt net het punt te zijn welke velen aanhalen.

    #12533
    KeesScherer
    Participant

    Ik ben met de Scopedome PC heel terughoudend met updaten, Windows 7 al helemaal niet en voor deze update heb ik eerst een schijfimage gemaakt en daarna alles zo goed mogelijk getest want het is best complex al die verschillende software die foutloos moet samenwerken. Ik moest even denken aan de Apollo Computers, heel simpel en heeeeel betrouwbaar.

    #12773
    KeesScherer
    Participant

    Zonder maan duidelijk meer coma maar geen staart. 17-03-2017 20:00-20:18 UTC, 9x120sec iso1600 (Esprit 100/canon 6Da) DSS Cometstack.

    #13137
    Bus
    Participant

    Het lijkt erop alsof de Komeet enigszins een hint van een staart heeft op de 4-uur positie!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top