Komeet Lovejoy op 31-5-2017

Activity Forums Astrofotografie Zonnestelsel Kometen Komeet Lovejoy op 31-5-2017

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Bus
    Participant

De Komeet is al aardig “gegroeid” in omvang sinds ik hem voor het laatst had opgezocht en toont al een mooie staart. Deze Komeet is nog altijd makkelijk te vinden en staat hoog in het Zuid/westen tegen een uur of 01:00. Met een verrekijker gemakkelijk te vinden als een wazige vlek.

Foto is gemaakt met de Sony A6000 + Nikkor 300mm f/4 op ISO800 (100x1min) op de Skywatcher Star Adventurer

Gestacked in DSS op de Komeet met 1.0 Kappa Sigma Clipping en 5.0 herhalingen.

Bewerkt in Fitswork, PS en LR

Groenewold
    Participant

Ach, mijn allereerste foto van iets anders dan een overbelichte Jupiter.. in 2015. Goede herinneringen aan. :)

Theunissen
    Participant

Gestacked in DSS op de Komeet met 1.0 Kappa Sigma Clipping en 5.0 herhalingen.

Heb je APP al gedownload???

Bus
    Participant

Nog niet Marc….dat zal ik eens doen als ik er tijd voor heb. Drukdrukdruk en ik wil niet de kostbare 30 dagen trialversie verspillen zonder dat ik er iets mee doe.

Ozkaya
    Participant

Wow wat een prachtige foto! Wat geweldig dat je de Komeet Lovejoy E4 zelfs nog op 31 mei hebt kunnen vastleggen!!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top