M42, de 2017/2018 versie

Activity Forums Astrofotografie Deepsky M42, de 2017/2018 versie

Tagged: ,

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #18468
    KeesScherer
    Participant

    Na de vorige versie uit 2015, gemaakt met de Canon 6Da en Esprit 100 was het tijd om met de QHY16200 CCD een nieuwe versie te maken. Een deelveld hiervan met NGC1999 is al eerder gepost. Dit is een pure RGB versie (24.6 uur) en er is ook nog 7.5 uur H-Alpha om later toe te voegen.

    Esprit 100 f5.5/ QHY16200 CCD @ -20C

    Gebruikt zijn 3 RGB stacks (APP) van 30, 120 en 600 seconden, in totaal 488 subs met 24.6 uur integratietijd. De 3 stacks zijn samengevoegd met HDRCombination in Pixinsight en verder bewerkt met o.a. Masked stretch, HDRMultiscaletransformation, gemaskerde unsharp mask, TGVDenoise, gemaskerde curves (sat, contrast). Opgenomen op:11,12,13,15,16,17,18 & 19 dec 2017 and 14,15,17,18& 19 jan 2018.

    Flickr link

    #18469
    Groenewold
    Participant

    Allemensen wat een diepte, prachtig! Tussen de Rosetta en het gebied rechts in zie ik blauwe lijnen, kaarsrecht bijna, dat zijn echt features van de nevel ook? Zie je niet vaak.

    #18470
    KeesScherer
    Participant

    Allemensen wat een diepte, prachtig! Tussen de Rosetta en het gebied rechts in zie ik blauwe lijnen, kaarsrecht bijna, dat zijn echt features van de nevel ook? Zie je niet vaak.

    (Rosetta? (Rosette) moet Orion nevel zijn). De lijnen, dat zijn, zoals je misschien weet nog sporen van Geostationaire satellieten die er niet uit te (Winsor) sigma-clippen waren….

    #18471
    Groenewold
    Participant

    ORION! Klassieke Vincent verspreking, ik ben dramatisch met namen in het algemeen. :) Ah right, maar refresh my mind, waarom is dat met zoveel subs niet mogelijk?

    #18472
    KeesScherer
    Participant

    maar refresh my mind, waarom is dat met zoveel subs niet mogelijk?

    Dat is niet mogelijk omdat omdat het er zoveel zijn en allemaal steeds in dezelfde strook (en de volgende avond weer op dezelfde plek). En voor de 600 seconden subs had ik maar 28 van R,G en B elk. Het is een afweging tussen Signaal/ Ruis verhouding en wegpoetsen van de laatste sporen..

    #18474
    Groenewold
    Participant

    Duidelijk, verbazingwekkend hoe precies die orbits zijn dan (en irritant tegelijkertijd). :)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top