M51

Tagged: ,

Viewing 3 posts - 16 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #14983
    Haverkamp
    Participant

    Graag gedaan @musquetier,

    als je de h-alpha er bij gaat mengen, dan moet je vooral letten op de multiplier van h-alpha tov het normale rode kanaal. Omdat de h-alpha over het algemeen veel zwakker is qua intensiteit, moet je meestal de multiplier van h-alpha een factor 5-10 hoger zetten dan die van rood. Je kan zowel rood en h-alpha voor 100% toewijzen aan het rode kanaal. Dan wordt het automatisch 50-50 ;-)

    #14984
    Musquetier
    Participant

    ik zag dat je deze vraag nog had gesteld:

     Welke outlier rejectie settings heb je gebruikt bij de nieuwe L-integratie?

    Ik moet zeggen dat ik bijna in elke tab nog alle default settings gebruik omdat ik niet goed weet welke setting waarvoor bedoeld is en wanneer ik deze moet toepassen.

    De enige setting die ik meestal aanpas is idd deze optie, outlier rejection->filter dus, die ik altijd op winsor sigma rejection zet in de hoop om daarmee de satellietsporen te verwijderen (wat idd goed lijkt te werken) en ik laat de kappa en iterations op de default waarde staan (resp 3.0 en 1) omdat ik niet goed begrijp wat het effect hiervan zou moeten zijn.

    Eigenlijk geldt voor alle andere opties dat ik een goede uitleg nodig heb:

    1) waar deze optie/keuze voor voor is bedoeld
    2) welk effect er van elke optie te verwachten is

    Hopelijk kan ik dan de echte potentie van APP loslaten op mijn frames…

    #14991
    Haverkamp
    Participant

    Hoi @musquetier,

    Ik ben met de documentatie bezig, ik maak eerst een document waarin een korte uitleg van elk knopje staat, dat zal iedereen goed moeten helpen. Daarna komt ook de handleiding met meer verdieping.

    Mabula

Viewing 3 posts - 16 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top