Melkweg fotografie in Nieuw-Zeeland

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Melkweg fotografie in Nieuw-Zeeland

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #20660
    Groenewold
    Participant

    De Carina nevel opgenomen op 75mm ipv 28mm, jaja indrukwekkend. Scherpte is net niet perfect en de sterren niet rond, maar nogmaals, die eisen laat ik varen met deze setup. Ik ben al super tevreden met dit als data om mee terug te nemen. Dit zijn 40 x 15s subs, ISO 6400, F4.5. Alles met goed werkende flats (gemaakt met 4-dubbel gevouwen shirt gericht op een strak getrokken wit tafelkleed :) ik was er een halve dag mee bezig echt goede te maken), BPM en Bias.

    #20665
    Groenewold
    Participant

    En als laatste in de serie, de LMC of Large Magellanic Cloud. De streperige sterren zijn hier pijnlijker, maar foei Vincent! Niet inzoomen, gewoon kijken. :) Moet wel zeggen dat ik de volgende keer mijn telescoop en setup gewoon laat opsturen, het is de gok wel waard.

    Ook is in dit gebied de lichtvervuiling van Christchurch wat serieuzer zonder enig filter op de camera. Dus deze ga ik herhalen op een nog donkerdere plek als de kans zich nog voordoet. Links van dit sterrenstelsel is de Turantula nevel te zien, super groot en goed te zien ook visueel, best bijzonder gezien het zich in een ander stelsel bevindt.

    #20666
    KeesScherer
    Participant

    De opname van de LMC is best mooi! De sterren linksonder zijn prima, ik durf het bijna niet te vragen, maar… iets met mm, sec en iso?

    #20670
    Groenewold
    Participant

    30x 15 sec. 75mm en zelfde ISO 6400. :) Valt me nu eigenlijk pas op dat er nog veel meer sterren in de achtergrond zitten, dacht eerst dat dat deels ruis was, maar daar is het te regelmatig voor. Ik ga ook eens in Pixinsight kijken of ik de sterren een tikkie (nooit overdrijven) ronder kan krijgen.

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top