NGC1333 en L1450 in Perseus.

Activity Forums Astrofotografie Deepsky NGC1333 en L1450 in Perseus.

Tagged: ,

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    KeesScherer
    Participant

NGC1333 is de grootste blauwe reflectienevel in deze opname en de aanduiding wordt ook gebruikt voor de stercluster in deze nevel met honderden zeer jonge sterren met een leeftijd van ongeveerĀ  1 miljoen jaar. L1450 is het donkere nevelgebied. Een uitgebreide beschijving is te vinden in dit hoofdstuk van Handbook of Star Forming Regions Vol. I. Opnamedata: 2,6,28,29,30 oktober, 5,6 november 2016. 184×240 seconden iso1600 (unguided), Esprit 100 APO f5.5 / Canon 6Da/ Optolong L filter/ 10 micron GM2000 HPS II. Sequence Generator Pro direct mount dithering toegepast. Gestacked in DSS met 20 flats en 174 bias files en verwerkt in Pixinsight.

Bus
    Participant

Jemig Kees, wat een details. Geweldig om zoiets uit je data te zien rollen lijkt mij ;-)

Groenewold
    Participant

Prachtig! Bewerk je de donkere wolken ook nog op een bepaalde manier? Ik heb nog maar 1 sessie op een dergelijk object gedaan, maar had de grootste moeite die wolken een beetje mooi te krijgen, met name de randjes welke erg op gewoon ruis begonnen te lijken.

KeesScherer
    Participant

Dank je Vincent! Ik hoef er eigenlijk niet veel aan te bewerken, dit is een screenprint van de DSS stack met alleen een autostretch in PI.

Musquetier
    Participant

Prachtige plaat weer Kees, mooi die diepte, je wordt er letterlijk ingezogen!

Haverkamp
    Participant

Super plaat @keesscherer! Inderdaad een erg mooie enĀ  dynamische omgeving om vast te leggen ;-)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top