NGC6871 en regio – WIP

Activity Forums Astrofotografie Deepsky NGC6871 en regio – WIP

Viewing 3 posts - 16 through 18 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #15666
    Theunissen
    Participant

    Dank voor je antwoord Mabula! Nee, ik heb inderdaad geen BPM gebruikt, ik ga hiermee eens aan de slag (i.c.m. met je bias suggestie).

    Ik vermoed inderdaad dat de pooluitlijning niet goed was, ik heb de afgelopen week mijn tripod steeds verder laten zakken … ik had inderdaad de grootste moeite om nog onder de poolzoeker te komen met mijn oog :-) …

    Ik heb overigens niet geditterd. Is er nog iets mogelijk met de Correct Vignetting tool?

    #15668
    Haverkamp
    Participant

    Ik zou inderdaad na calibratie met een masterbias en een BPM een kunstmatige flat proberen te maken met de correct vignetting tool. Dat zou weleens goed kunnen helpen voor deze widefield data ;-)

    #15826
    Theunissen
    Participant

    Na de mislukte Hα sessie heb ik vannacht een testsessie met een CLS filter (Clip-in van Optolong) gedraaid. Bijgevoegd de APP stack met LPC bewerking, en autostretch (boosted) in PI, geen verdere bewerking (20x180s (guided) / ISO1600 / 15 darks).

    Het is tevens de eerste keer dat ik met een CLS filter werk, ik vind de resultaten erg interessant, de kleurbalans in postprocessing lijkt inderdaad makkelijker te worden en ik kan me vergissen, ten koste van iets scherpte (of contrast) lijkt er aanzienlijk meer Hα zichtbaar te zijn.

    Misschien is het interessant om de scherpere versie zonder filters, als Luminance te gebruiken en de CLS versie als RGB te gebruiken?

Viewing 3 posts - 16 through 18 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top