Orion 72 paneel mozaiek in Ha (sept-dec 2017)

Activity Forums Astrofotografie Deepsky Orion 72 paneel mozaiek in Ha (sept-dec 2017)

Tagged: , ,

  • This topic has 22 replies, 8 voices, and was last updated 6 years ago by Bus.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #17494
    Groenewold
    Participant

    Ik merkte inderdaad al snel dat een betere organisatie nogal belangrijk is met maken van mozaieken. Ik denk dat ik ook zoiets ga maken, erg handig!

    #17562
    KeesScherer
    Participant

    Drie afzonderlijke mozaieken naast elkaar van stroken X, Y en Z. Elke strook van 24 panelen mozaiekt perfect met een maximale registratie RMS van 0.06 pixels, maar de 72 in 1 keer willen niet registreren. (Ik gebruik dezelfde methodiek en instellingen als bij het 70 paneel Cygnus mozaiek) Alles nog zonder MBB en LNC om de overgangen te kunnen beoordelen.

    #17569
    KeesScherer
    Participant

    Registratie van 63 panelen in Astro Pixel Processor gaat nu goed met RMS=0.06 pixels. Dit is een test op 50% (Setting scale=0.5) zonder MBB en LNC. Maar ook op deze schaal is het een flinke plaat zoals te zien aan de weergave van de Paardenkop. Het registratieprobleem moet nu zitten in de laatste rij van 9 panelen, nog tenminste 1 dag rekenwerk……

    #17572
    Groenewold
    Participant

    Daaaaamn, je hebt straks geen muur meer over. :) Prachtig om dit soort objecten in een beter context te zien, die boog van gas eromheen is echt top.

    #18992
    KeesScherer
    Participant

    De data is al maanden binnen, het worstelen ermee is nog niet afgelopen. De registratie gaat prima, maar ik blijf nog problemen houden met het “dambord” effect (Of Illumination wave effect) zoals vooral goed te zien is rechtsonder op deze (tot 15% teruggeschaalde) inverse weergave van 25 panelen. Ik gebruik de 1.059 APP versie en heb in overleg met Mabula nu deze instellingen gebruikt als uitgangspunt:

    “For the individual mosaic panels:

    • LNC 1st degree 3 iterations
    • MBB at 5-10%

    For the mosaic:

    • LNC 2nd – 4th degree 3 iterations (only increase iterations and degree if needed) A higher degree can cause more illumination waves in the mosaic. (LNC upgrade for this is being worked on)
    • MBB at 10-25% (depends on the amount of overlap between the mosaic panels, 10% overlap -> 10% MBB, 20% overlap -> 20%MBB)

    Then the mosaic calculation is reduced to only 9 frames and calculating that is done in a couple of minutes on most hardware. So that will reduce the amount of time needed for registration greatly and it will even give better and more robust registration for your mosaic ”

    De LNC upgrade zal verbetering moeten gaan brengen.

    #18994
    Groenewold
    Participant

    Jaw droppingly good! Begint er echt geweldig uit te zien qua kwaliteit van de data.

    #18995
    KeesScherer
    Participant

    Ben weer opnieuw 72 stacks aan het maken met de (op dit moment) beste instellingen. Ik was vergeten om bij 6) integrate “reference” mode te kiezen i.p.v. “full”. Bij Full krijg je rare stackranden die bij het mozaieken een probleem geven. De Inverse weergave heeft mijn voorkeur voor dit mozaiek, dat houden we zo.

    #18996
    Bus
    Participant

    Wat een ontzettend gaaf project is dit Kees, en wat fijn dat je ons daarin wil meenemen. Een ongelooflijk gedetailleerde opname met echt heel veel diepte.

    Keep up the good work (APOD-waardig)

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top