PixInsight

Activity Forums Astrosoftware PixInsight PixInsight

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 67 total)
  • Author
    Posts
  • #8699
    Groenewold
    Participant

    Ik heb een, wellicht welbekend, probleem met ColorCalibration. Ik heb een plaatje van Andromeda, lineaire fase na DBE en BackgroundNeutralization. Wanneer ik op dit moment ColorCalibration toepas verdwijnt zo ongeveer heel Andromeda en houd ik een nogal zwart plaatje over met alleen de kern. Wat ik ook probeer, andere white-references pakken e.d., het helpt niet tot nauwelijks. Iemand die mij kan helpen?

    #8700
    KeesScherer
    Participant

    Heb je de autostretch gereset en opnieuw uitgevoerd? Targetbackground in autostretch aangepast?

    #8701
    Groenewold
    Participant

    Et presto! haha Dank u Kees.

    #9043
    Slingerland
    Participant

    Tijdens de workshop PixInsight in Wenen heb is de grote voordelen van History explorer gezien. Maar bij mij blijft hij altijd leeg, ook als ik hele workflows van Vicent Peris heb uitgevoerd. Iemand een idee?

    #9046
    KeesScherer
    Participant

    Tijdens de workshop PixInsight in Wenen heb is de grote voordelen van History explorer gezien. Maar bij mij blijft hij altijd leeg, ook als ik hele workflows van Vicent Peris heb uitgevoerd. Iemand een idee?

    Wat zijn zoal de voordelen? Ik zie bij mij overigens geen history explorer, wel Process explorer en view explorer. EDIT: “Google is your friend, right click on image……” Ik zie dan inderdaad een bewerkings historie.

    #9049
    Groenewold
    Participant

    Oh dat is handig, grappig dat zulke zaken niet duidelijker te vinden zijn. Dank voor de tip!

    #9145
    Theunissen
    Participant

    Tijdens de workshop PixInsight in Wenen heb is de grote voordelen van History explorer gezien. Maar bij mij blijft hij altijd leeg, ook als ik hele workflows van Vicent Peris heb uitgevoerd. Iemand een idee?

    Als je History Explorer venster leeg blijft heb je geen actief venster geselecteerd. Selecteer dus linksonder in het HE venster je view waarin je werkt.

    #9283
    KeesScherer
    Participant

    Inside Pixinsight , 376 pagina’s diepgaande handleiding die nog ontbrak, het boek viel vandaag in de brievenbus en het is smikkelen en smullen!

    #9291
    Groenewold
    Participant

    Ja, fijn boek. Je hebt er het meeste aan als je al wegwijs bent in het programma (hoewel het ook prima is om ermee te beginnen, maar is dan vrij pittig te volgen denk ik). Fijne is dat ik in mijn workflow al het meeste zo deed, maar dankzij betere uitleg van bepaalde onderdelen kon ik zaken verbeteren en is het veel minder een “black-box”. Zeker een aanrader.

    #9293
    Schreurs
    Participant

    Is inderdaad een zeer goed boek heb hem reeds van verleden week binnen is al bijna versleten.?

    Mvg Paul

    #9544
    KeesScherer
    Participant

    Unlinked Histogram stretch lijkt handig maar (zie screen prints) zorgt er bij mij voor dat ik blauw verlies. Na DBE, Backgroundneutralisation en Colorcalibration heb ik de gewoonte aangeleerd om de unlinked stretch over te nemen naar Histogramtransformation omdat ik de Screentransferfunction altijd unlinked gebruik. Maar dan heb ik te vaak een groenig resulaat, moet SCNR op groen toepassen en hopla, weg is de kleur. Om uit te zoeken wat er mis ging heb ik herbewerkingen gedaan van basismateriaal waarvan ik zeker wist dat er veel en goed blauw inzat. (Ik bewaar gelukkig al mijn ruwe subs, darks, bias en flats.) En prettiger nog dan deze methode is de “ouderwetse” stapsgewijze histogram stretch “met de hand”.

    #9545
    Musquetier
    Participant

    Interessant. Maar weet je nu waar het precies mis is gegaan?

    #9546
    Groenewold
    Participant

    Mm, ja want ik gebruik ook nooit unlinked stretch om mee te stretchen en toch ziet het er bij mij uit als het linkerplaatje..

    #9547
    Groenewold
    Participant

    Wanneer ik de SubFrameSelector gebruik en ik wil een keyword in de fits header plaatsen, dan doe ik dit door onderaan het keyword in te vullen en “Export Subframes” te selecteren. Echter, als ik ga kijken naar de header dan vind ik hier niets van terug. Wat doe ik verkeerd?

    #9548
    Groenewold
    Participant

    Ah gevonden, werkt alleen als je de “Copy” optie gebruikt. Lekker duidelijk. :)

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 67 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top