Sequence Generator Pro

Activity Forums Astrosoftware Sequence Generator Pro Sequence Generator Pro

Viewing 5 posts - 31 through 35 (of 35 total)
  • Author
    Posts
  • #9722
    KeesScherer
    Participant

    De door Vincent gestelde vragen waren mij duidelijk : -) Ik reageerde op het achterliggende aspect m.b.t. de adu count van flats. Voor een 14 bit camera is deze streefwaarde indien je gebruikt maakt van SGP (als gevolg van het rescalen) inderdaad zo’n 30.000 en in PI – waar geen re-scaling plaats vindt zo’n 2.000.

    2000? Ik gebruik een streefwaarde van 5000. (16383 met een zeker lineair bereik tot 10000, en daar dan de helft van).

    #9723
    Van Kleef
    Participant

    2000 indien je bij Statistics 14-bit [0,16383] selecteert. Dat komt overeen met zo’n 8000 indien je 16-bit[0,65535] selecteert.  Met de door mij gebruikte combi EOS 60Da en het gerd neumann aurora flat paneflatpanel lukt het mij nog niet om goed werkende flats te maken. Eens kijken of het beter met adu 5000 flats gaat :-) Bedankt voor de tip!

    #9724
    Groenewold
    Participant

    Ik had een tweeledige vraag. :) Ik vond het nogal raar dat SGP dus aan rescaling doet omdat dat eigenlijk nogal verwarrend is (je gaat uit van die 14-bit). Op zich is het makkelijker omdat je nu altijd die 30.000 als target kan gebruiken (althans dat maak ik dus op uit die post van de ontwikkelaar) voor het maken van flats in SGP. Of zie ik dat nog steeds verkeerd?

    Mijn 2e vraag was dan of het ook zo in de raw werd gezet, maar dat lijkt mij inderdaad wel erg kras als dat zou gebeuren.

    #9728
    Van Kleef
    Participant

    Volgens mij zie je het goed. Target 30.000 in SGP :-) Maakt het trouwens iets uit of en eventueel wat SGP met de RAW doet? Voor het processen gebruik je toch de CR2’s van de geheugenkaart camera of zie ik dat verkeerd? (ik ken SGP niet). Ik wil SGP echter wellicht wel gaan gebruiken (ik heb sowieso een applicatie met autofocus functie nodig). Bevalt SGP of toch nog teveel bugs?  Jammer dat SGP niet met mijn standalone guider Lacerta MGEN overweg kan, ditheren is voor mij toch wel een must.

    #9729
    Groenewold
    Participant

    Als SGP alleen die conversie doet voor interne verwerking dan maakt het niks uit, als idd het bronmateriaal gewoon behouden blijft.

    Ik heb SGP nog maar 1x even snel kunnen testen wat betreft het auto-focussen (wat echt geweldig is). Hiervoor heb ik altijd gebruik gemaakt van INDI onder Linux, hetgeen op zich heel goed werkt (als het werkt en je dan niet de neiging hebt constant alles te updaten, zoals ik deed). ;) En dit INDI gebeuren wordt als een trein door ontwikkeld, ik ben er nog niet uit wat ik uiteindelijk prefereer. SGP heeft veel opties die ik mis onder INDI, maar INDI is weer helemaal top voor werken op afstand (stabiel onder Linux en gemaakt voor afstandsbesturing), ASCOM vind ik persoonlijk dan weer een stuk minder wat dat betreft. Ik zou zeggen, voor de prijs zou ik het niet laten, SGP kan heel veel mooie dingen en meestal kan je wel om bugs heen werken, het is het beste aansturingsprogramma wat ik onder Windows en Linux ken. En ik zou zelfs zeggen, het is het waard om speciaal ervoor een guider aan te schaffen die eronder werkt.

Viewing 5 posts - 31 through 35 (of 35 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top