starry-night.nl bestaat vandaag 3 jaar!

Activity Forums Starry-Night.nl Over starry-night.nl starry-night.nl bestaat vandaag 3 jaar!

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #12320
    Theunissen
    Participant

    Na de “succesvolle” lancering van SN in 2014 is de site vooral de laatste 1/1/2 jaar uitgegroeid tot een dynamisch platform waar veel astrofotografen zich lijken thuis te voelen. De combinatie van een eigen tijdlijn met meer traditionele forumsoftware blijkt de onderlinge betrokkenheid van de leden op SN ten goede te komen.

    Met de herimplementatie van het forumdeel in 2016 en de continue doorontwikkeling van SN nam ook de interessante content toe. Alle artikelen
    (geschreven door leden) en Gidsen (gepubliceerd door SN) worden vrijwel uitsluitend van eigen (foto)materiaal van SN leden voorzien.

    Een suggestie voor interessant leesvoer op SN:

    Het resterende deel van 2017 belooft een spannend en dynamisch jaar voor SN en haar leden te worden.

    De aanstaande lancering van Mabula Haverkamp’s AstroPixelProcessor, zijn eigen ontwikkelde pre- en postprocessing applicatie zal door SN op allerlei manier worden ondersteund. Daarnaast zullen ook dit jaar diverse nieuwe gidsen worden gepubliceerd met interessante maar vooral een leerzame inhoud.

    Tenslotte, dank voor je activiteit op de nog steeds jonge en vooral dynamische amateur astronomie gemeenschap : starry-night.nl!

    Met vriendelijke groet,

    Marc Theunissen

    #12333
    Hautecler
    Participant

    Proficiat! Ik heb zelf nog niks gepost maar volg het wel.

    #12337
    Theunissen
    Participant

    Proficiat! Ik heb zelf nog niks gepost maar volg het wel.

    Dank je wel Hubert! Ja, waar blijven die posts :-) … als ik me goed herinner ben je begonnen met astrofotografie na jarenlange visuele observatie van variabelen? Ik ben in ieder geval geïnteresseerd in je nieuwe werk en eventuele raakvlakken met je eerder “invulling” van onze hobby.

    #12340
    Hautecler
    Participant

    Ach, de astrofotografie. Ik heb er zowat een haat-liefde relatie mee :-)  Ik heb een aantal opnames gemaakt en ben nu bezig met het leren werken met PI. Dat begin ik nu wel door te krijgen.  In bijlage  mijn derde opname als “astrofotograaf”. Er kruipt heel veel tijd in de bewerking. Ik blijf wel dingen ontdekken die beter kunnen. Dat begin ik nu eindelijk wel leuk te vinden maar het was niet gemakkelijk om van de variabelen, die ik toch 15 jaar intensief heb waargenomen, af te kicken ;-)

    #12341
    Theunissen
    Participant

    Ik denk dat weinigen onderons bovenstaande M45 als 3de resultaat kunnen laten zien. Wellicht helpen de PI variabelen je met het afkicken  van de echte variabelen :-) .

    #12342
    Hautecler
    Participant

    Ik denk dat weinigen onderons bovenstaande M45 als 3de resultaat kunnen laten zien. Wellicht helpen de PI variabelen je met het afkicken van de echte variabelen  .

    Bedankt. Het helpt natuurlijk dat ik al de workflow buiten al wat kende van fotometrie van variabelen. Ik doe het nu met een Canon 700Daw en Mgen en dat zorgde in het begin wat voor problemen omdat ik een CCD met interne guidechip gewoon was. Ook het uitmeten van fotometrie is zowat een soort fotobewerking maar uiteindelijk veel simpeler dan astrofotografie bewerking. Ik heb wel een intensieve cursus PI gehad van een lid van onze club. Dat helpt natuurlijk ook wel.

    #12344
    van Overzee
    Participant

    Ha Marc,

    Juni 2014 ben ik voor het eerst op jou site gekomen. Sindsdien is er heel wat veranderd, ga zo door proficiat!

    Groet,

    Hans

    #12346
    Theunissen
    Participant

    Juni 2014 ben ik voor het eerst op jou site gekomen.

    Dank! En ik/wij gaan inderdaad door :-) …

    #12348
    van Overzee
    Participant

    Naar mijn ervaring is het Zevengesternte niet eenvoudig!

    #12356
    Hautecler
    Participant

    Hans, dat valt eigenlijk goed mee. Het resultaat is wel beter dan ik had verwacht. Zeker voor de beperkte opnametijd van 54 minuten, 27 subs van 2 minuten.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • The topic ‘starry-night.nl bestaat vandaag 3 jaar!’ is closed to new replies.
Scroll to Top