Time-lapse InFINNity Deck 30 oktober 2019

Activity Forums Astrotechniek Sterrenwacht Time-lapse InFINNity Deck 30 oktober 2019

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Posts
  • #22475
    InFINNityDeck
    Participant

    Gisteren was het prachtig weer en dus kon ik eindelijk verder met NGC7129. Toen het spul eenmaal draaide bedacht ik me dat ik mijn ZWO ASI290MC wel eens kon gebruiken voor een aardige time-lapse. Voor een eerste poging is ie best aardig geslaagd. De opname is gemaakt met FireCapture, de frames zijn 10 seconden belicht, met een tussenpauze van 15 seconden (dus net iets meer dan 2 frames per minuut).

    Dankzij een tip van de auteur van FireCapture, Torsten Edelmann, heb ik de originele video van 55fps en ruim 4Gb bestandsgrootte terug kunnen brengen naar 18fps en 34Mb. Vooral die laatste reductie is bijzonder interessant! Torsten adviseerde me om PIPP hiervoor te gebruiken. Na installatie heb ik op tabblad Output Options de output codec FMP4 gekozen met een kwaliteitsfactor van 6 en een frame-rate van 18fps. Vervolgens op tabblad Do Processing de knop Start Processing ingedrukt en klaar is ie, hoe simpel!

    Nicolàs

    https://www.dehilster.info/astronomy

    In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top