De Veil Nebula of sluiernevel in sterrenbeeld de zwaan is een ideaal object om small-band opname te testen. Dit object is een van de eerste tests geweest voor mijn nieuwe camera, waar ik nu, eindelijk, ook alle filter bij heb. De opname is gemaakt op 13 augustus 2023 en die avond heb ik 6x Ha van 300sec, 5x OIII in 300sec en 5x Ha 600sec met 4 x OIII in 600sec kunnen maken. Alle opnamen waren in bin2x2 uiteindelijk heb ik de 600sec opnamen gebruikt voor de stack in MaximDL. De verdere bewerkingen is gedaan in Photoshop. Bij de bewerking is Ha gebruikt voor het rode kanaal en OIII voor het blauwe kanaal. Het groene kanaal heb ik kunstmatig gemaakt vanuit het rode en blauwe kanaal (Synthesize Green channel from Red en Blue). Daarna zijn de sterren uit de foto gehaald en is de nevel bewerkt. Na de bewerking heb ik de sterren weer teruggezet. De gebruikte telescoop is een Omegon Pro 104/650 met flatner en de camera is een POA Poseidon-M Pro gekoeld tot -10°C. Voor het guiden heb ik gebruikgemaakt van de Robtics 80ED telescoop met een POA Saturn-C camera. De montering is een iOptron CEM120.