-
Bakx posted an update 6 years, 1 month ago
Als het boven niet meer wil moet het maar anders . . .
The North Drenthe Nebula with Champignon
Dit is het resultaat van 3 opeenvolgende opnames van 5 min 15 mei jl.
Die andere was gisteravond.
3x5minLumSattelitetrailsSmallNorth_Drenthe_Nebula_ChampignonS -
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
dat valt eerlijk gezegd nog wat tegen…
-
Theunissen replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
Ontzettend leuk projectje Rob. Heb je al veel terugkoppeling uit de communit(y)(ies)?
-
Theunissen replied to the topic AllSky cam Marc in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
Bijna een jaar later … :-).
De software draait. AllSky heb ik aangepast en previewed nu images met objectherkennings boxen (screenshots) volgen. De Pi4 is sinds eergisteren te booten via een USB3 mass storage device. Dit was voor mij van belang aangezien de SD kaart letterlijk niet meer paste in de waterdichte enclosure. Aan de onderkant zal ik…[Read more]
-
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
Ik heb gisteren een nieuwe versie van de ASCOM driver v1.2.1a beschikbaar gemaakt. Via de link in de eerste post van dit draadje is deze weer op te halen. Samen met de nieuwe versie van raspistill (het commando op de raspberry Pi) werkt alles nu veel beter. Vergeet dus geen sudo rpi-update, sudo apt-get update en sudo apt-get upgrade uit te voeren…[Read more]
-
InFINNityDeck replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
Ik zou hem nog niet meteen afschieten. Ok, deze eerste plaat is niet heel fraai, maar de data is unguided met een CGEM en slechts een half uur integratie en dat zonder flat, darks en biassen. Daar zou toch meer uit te halen moeten zijn? Niet elke astrofotograaf heeft het budget om een beproefde camera te kopen, voor hen kan dit nog wel interessant…[Read more]
-
Theunissen replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
Dank voor dit materiaal. Is de conclusie, niet voor serieuze AP al gerechtvaardigd?
-
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
ik ben nu de BIAS subs aan het schieten (op 100, 200, 400 en 800 iso). vanavond of vannacht wellicht de DARKs en/of FLATSs…
-
InFINNityDeck replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
Niet slecht voor een camera van een paar knaken. Heb je hier ook al darks, flats en bias overheen gegooid?
Nicolàs
-
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
Tweede resultaat in het donker, geschoten met de TS 80 / 480 mm APO, de RPi camera op de CGEM mount. 9 unguided subs van 200 sec. met ISO 400/. Gestapeld in APP en snel nabewerkt in PixInsight:M51b_RPi_Camera – Copy
-
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
-
InFINNityDeck replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
Goed man! Uiteraard is het net vandaag weer bewolkt… :-( Maar morgen na middernacht klaart het weer op! :-)
Nicolàs
-
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
-
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
Eerste nacht test shot, ISO 100, expose 120 sec., jpg formaat, niet top gefocust met standaard bewakingslensje:
Tevens nieuwe versie driver (v1.1.7) gemaakt die nu default exposure mode “night” kiest (ipv mode “verylong”, deze zorgde voor een minuten lange vertraging bij het downloaden van bmp en png formaat waardoor ik timeout errors kreeg in…[Read more]
-
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
Ik heb waarschijnlijk een telfoutje gemaakt in het aantal nullen die de exposure tijd van de sensor ondersteunt (was gespecificeerd in micro-seconden). De sensor ondersteunt namelijk tijden tot <b>200 sec.</b> i.p.v. 20 sec. Versie 1.1.6 van de ASCOM RPi V3 Camera driver is nu beschikbaar via eerder genoemde download link beschikbaar die met d…[Read more]
-
van Overzee posted an update 6 years, 1 month ago · updated 6 years, 1 month ago
Een vraagje, ik heb een Geoptics flatfield generater. Heel vreemd een tijdje is er in het midden een vlek gekomen, die er vroeger niet was.
Als ik de generator aanzet geeft deze door die vlek helderder licht.
Op het ogenblik heb ik maar wat vellen wit papier uitgeknipt en erop gelegd. Heeft iemand dit probleem wel eens gehad en is er een…[Read more]-
Maak er eens een foto van Hans.
-
Ha Kees, bedankt voor je reactie. Ik denk, dat ik niet zo slim ben bezig geweest. In het verleden heb ik mijn camera en telelens op zijn kop op de flat field generator gezet. Dit leek eerst niets uit te maken, het probleem manifesteerde zich plotseling. Dit zal wel door doorbuiging komen. Hoewel ik dacht, dat dit invloed had op het mislukken van 2…[Read more]
-
Dat ziet er inderdaad terminaal uit. Leveringen uit Italie gaan volgens mij niet met vertraging. Ik heb de afgelopen weken bestellingen gedaan in Duitsland en Nederland die in de normale 4-5 dagen hier zijn.
-
Bedankt, helaas.
-
Hans,
Ik heb afgelopen najaar tijdens mijn astrovakantie in de Dordogne exact hetzelfde gehad. Ik heb de plexiglas schijf er eens uit gehaald en los getest. Toen was er geen vlek meer te bekennen. Daarom maar weer ingebouwd en sindsdien is alles nog goed gebleven. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met ingebouwde mechanische spanningen.
Vr.…[Read more]
-
-
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
Inmiddels zit ik op driver versie 1.1.4 en heb ik al bijna alle opties van de camera die relevant zijn voor Astro fotografie via het insteldialoog instelbaar gemaakt. Ook werkt de driver nu voor SharpCap v3.2. Binning 1, 2 en 3 werkt nu ook goed (binning 4 ondersteunt hij natively niet en zal ik eventueel ik softwarematig moeten gaan doen)…
-
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
Hier ook wat een web-pagina wat er met eerder RPi camera’s al kon worden bereikt: https://www.raspberrypi.org/blog/astrophotography-with-the-camera-board/
-
KeesScherer replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
Deze video kwam ik tegen vandaag.
-
van Overzee started the topic M 51 Draaikolknevel in the forum Deepsky 6 years, 1 month ago
Een gecropte opname van M51 (Draaikolknevel) met daar achter NGC 5195 gefotografeerd in de nacht van 19 op 20 april 2020, de maximale SQM-waarde bedroeg ca 19,6.
Tevens heb ik nog wat data toegevoegd uit 2018. De ruim 2 uur opnames van 20 op 21 april heb ik helaas weg moeten gooien. De seeing was die avond bij nader inzien een stuk minder, de f…[Read more]
- Load More















