-
InFINNityDeck replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 3 months ago
Kijk, de Russen gaan zich ermee bemoeien, dat kan interessant worden!
Nicolàs
-
InFINNityDeck replied to the topic NGC7129 augustus-september 2019 in the forum Deepsky 6 years, 3 months ago
Er is een nieuwe versie van APP uit (versie 1.077). Deze heeft een verbeterde versie van de Combine RGB tool met daarin diverse presets voor het combineren van LRGB, LHaRGB, Hubble, etc. Ik heb mijn oude data er even snel doorheen getrokken en moet zeggen dat ik met veel meer gemak er nog meer kleur uit weet te halen, zie hieronder. Ik heb nu…[Read more]
-
Maron posted an update 6 years, 4 months ago · updated 6 years, 4 months ago
- 4 people like this.
-
“…een Willam Optics GT 102 mm , met een Omegon AltAz montering…”, en niet te vergeten: een 35mm Panoptic van Televue, zie ik dat goed? Mooi stukkie glas wel, gebruik ik zelf ook, maar dan in de 41mm uitvoering.
Heel veel plezier ermee!
Nicolàs -
Mooie kijker. Veel plezier en succes er mee.
-
Heel veel succes met je nieuwe telescoop
-
Inderdaad is daar een Televue Panoptic 35 mm te zien. Niet van mij, maar te leen, samen met nog drie Televues, allen Naglers. Het is wel prettig dat ik eerst kan “proeven” voor ik over ga tot aanschaf.
Dank voor jullie reacties!
-
Maron‘s profile was updated 6 years, 4 months ago
-
Maron became a registered member 6 years, 4 months ago
-
InFINNityDeck replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 4 months ago
Thierry Legault begint goed naam te maken, gisteren heeft hij Darksat wederom op de korrel genomen en met een magnitude van 2.5 was het de helderste van negen stuks in de opname…
Ook Musk zelf weet nu wie hij is (9 tweets omlaag scrollen): https://twitter.com/elonmusk/status/1228598015247536129
Nicolàs
-
KeesScherer posted an update 6 years, 4 months ago · updated 6 years, 4 months ago
Astrobin heeft een megaprobleem, vrijwel alle opnamen zijn weg…..””We are very, very sorry, but it appears that your image suffered a catastrophic data corruption”.
Salvatore gaat behoorlijk nat met de site want de backup van alle images is kennelijk rechtstreeks gemirrored op een dusdanige manier dat ook de backup verloren is gegaan.Astrobindataloss
- 1 person likes this.
-
Vervelend voor de betalende klanten …
-
Super sneu. Ik werk zelf in de IT Security branch en zie het helaas veel te vaak gebeuren (ransomware is een reële dreiging, is misschien hier ook gebeurd, misschien niet).
Desalniettemin kan ik een ieder aan bevelen om vaak (minimaal wekelijks) backups te maken en zorg dat deze (ook) op een medium staan waar een ransomware niet bij kan (dus…[Read more]
-
Na wat bladeren lijkt 80 to 90% weg. Ongelofelijk, dit ken ik alleen van het begin van het computertijdperk.
-
Onwijs sneu wel en ik heb met jullie te doen, maarre… de site doet nu wel een beetje zijn naam eer aan: astroBIN. En die is dus nu geleegd… Maar het is zeker triest, zou tegenwoordig toch niet meer mogen gebeuren. Zelf maak ik er alleen gebruik van om SGP een richtpunt te geven, maar ook dat zal dus nu, bij gebrek aan data, wat lastiger…[Read more]
-
“Dat zou in deze tijd niet mogen gebeuren”
Dit is een one-man-band die dit zowat voor niks doet.
De universiteit Maastricht ging met zijn back-up procedures ook gigantisch op z’n plaat. En daar zitten honderden knappe koppen. -
Dit is wel zwaar k…. vervelend!
-
Op AstroBin staat als laatste update te lezen: “While I still don’t know if the missing data can be recovered (still waiting for Amazon), it appears that a lot of images show the sad face even if the original is still there. I’m investigating how to to fix those automatically. If you see one, click on the Actions menu and then “Flag malfunctioning…[Read more]
-
Laatste nieuws:
“So is the lost data recoverable? Or lost forever?”
Right now Amazon is saying it’s lost forever. I’m trying to escalate. I have offered to pay for data recovery but the first level tech said it’s actually impossible. -
Ja, hij gaf zelf al aan sinds 2010 niet meer gekeken te hebben naar wat Amazon nu deed met de data of wat er in de tussentijd aan extra mogelijkheden bij gekomen waren. Dat is een vrij grote fout natuurlijk, zeker omdat hij dat had moeten doen in de tijd dat hij voor betalende klanten ging, dat zou voor mij automatisch een reden zijn de hele boel…[Read more]
-
Ik upload elke dag een stuk of 10 foto’s, dan ben ik over een paar weken klaar. Hier is een link naar de “Post mortem” analyse met het hele verhaal op Google docs: https://docs.google.com/document/d/1PzdYQQpR4LueJUMnbyi162xQLAYkr3MiU_7wy4ScdMU/edit
astrobin1 -
Ah nice, thanks! En ja, elke dag wat uploaden is natuurlijk een optie, maar je moet er alsnog zin in hebben. Ik denk dat dit best een flinke hap in betalende klanten kan gaan betekenen (wat heel jammer zou zijn, ik vind het nog steeds een erg fijne site). Wel bijzonder naar te lezen hoe het hem persoonlijk dan aangrijpt.
-
Vanmorgen gekeken op Astrobin al mijn 10 foto’s staan er weer op. Ik ben nog niet zo lang op deze site, sinds vorige zomer. Misschien is het beste advies, gewoon even wachten, misschien kan Salvatore toch nog wat data terug halen.
-
ter Wal started the topic SkyQlink in the forum Automatisering 6 years, 4 months ago
Goedenavond, ik heb een CGEM montering met daarop een SkyQlinq module, werkt goed met de Android telefoon en tablet maar krijg geen verbinding met mijn labtop (OS Win10) ziet de WiFi van SkyQlink wel maar krijg de melding ‘kan geen verbinding maken met dit netwerk’ Heb al wat opgezocht en via SkyPortal kan je ook de Acces Mode configureren maar…[Read more]
-
ter Wal became a registered member 6 years, 4 months ago · updated 6 years, 4 months ago
-
ter Wal changed their profile picture 6 years, 4 months ago
-
han.k replied to the topic Serie opname van asteroid Vesta in the forum Zonnestelsel 6 years, 4 months ago
Vandaag dezelfde opnames nogmaals gestacked maar dit keer met alignment op Vesta. Voor de geinteresseerden, het stackprocess met ASTAP is in een video demonstratie vastgelegd en geupload naar Youtube:
Han(4)Vesta, 2020-02-12, 6x200L , APO100Q, ZWO ASI1600MM-Cool _stacked, aligned on vesta, cropped
-
Frank_Teunissen replied to the topic Betelgeuze verandert in the forum Sterrenkunde 6 years, 4 months ago
Ja Nicolas, die Betelgeuze houdt de gemoederen wel bezig. Hoewel de plotselinge en dramatische helderheidsverandering in een kosmische oogwenk heeft plaatsgevonden, ben ik persoonlijk van mening dat de ster weer naar verloop van tijd toch weer hersteld. Als het weer meezit, zal ik voor de zekerheid een mooi plaatje van deze ster s…[Read more]
-
InFINNityDeck started the topic Betelgeuze verandert in the forum Sterrenkunde 6 years, 4 months ago
Wellicht alweer oud nieuws voor de meeste van jullie, maar na het steeds zwakker worden van Betelgeuze, begint ze (hij?) ook van vorm te veranderen. Zelf heb ik gisteren nog een foto gemaakt, maar daar was niets op te zien: het was bewolkt… ;-)
Wie weet, hebben we binnenkort spektakel (maar ‘binnenkort’ is een relatief begrip in kosmologische…[Read more]
-
han.k started the topic Serie opname van asteroid Vesta in the forum Zonnestelsel 6 years, 4 months ago
Gisteren heb ik me eens gericht op asteroiden. Dat is niet moeilijk. Het doel was om de automatische markering in ASTAP te testen. Onder de stack van vier opnames van 200 seconden, tussen 19:37 en 21:40 CET. Ook asteroid Asterope is zichtbaar
Han
[attachment=0](4)Vesta, 2020-02-12, 6x200L , APO100Q, ZWO ASI1600MM-Cool _stacked…[Read more]
-
Groenewold replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 4 months ago
DE Jeri inderdaad. C64 guitar on rollerskates. En de C64 in een joystick (heel boeiend verhaal).
-
InFINNityDeck replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 4 months ago
Gisteren stuurde @musquetier mij editie 73 van Amateur Astrophotography Magazine met daarin een uitgebreid artikel op pp.12-23 door Stefano Gallozzi, Marco Scardia en Michele Maris, drie Italiaanse astronomen. Het artikel schetst de problematiek van mega-satelliet-constellaties zoals Starlink, de invloed ervan op de wetenschap, en hoezeer het in…[Read more]
-
KeesScherer replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 4 months ago
Ah, the “Pointy end up, flamey end down” software.
-
Theunissen replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 4 months ago
De Jeri? SID/C64 guitar … zeer C64 minded :-)
-
Groenewold replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 4 months ago
Nee inderdaad, maar weet toevallig wel dat Jeri Ellsworth (onder ingewijden een zeer bekend en erg leuk persoon in de chip business) de guiding software danwel hardware (zou logischer zijn) mede heeft gemaakt. https://www.youtube.com/user/jeriellsworth/videos Ze had tijdens haar introductie in het bedrijf, haar vinger gebrand aan een uitlaat……[Read more]
-
engels posted an update 6 years, 5 months ago · updated 6 years, 4 months ago
Ben inderdaad onder de indruk van CCDciel, echter hoe koppel ik mijn Canon 70D aan de windows versie?
Geen directe knop zichtbaar. Ascom driver onduidelijk.- 1 person likes this.
-
De documentatie schrijft er dit over:
https://www.ap-i.net/ccdciel/en/documentation/faq?s%5B%5D=dslr#are_dslr_supportedEr is dus een ASCOM driver nodig for je DSLR camera. Deze kan je hier downloaden:
https://github.com/vtorkalo/ASCOM.DSLR/commit/8ee28cf9492c26be7f488095f86ff6799e6c4b30Zelf heb ik er geen ervaring mee. Na installatie van de…[Read more]
-
Vandaag heb ik een video geupload die autofocus op de Maan demonstreert
Han
-
Hi Han,
Ik heb geprobeerd mijn sesto senso focuser (primalucelab) via ascom te connecten aan CCDciel. Helaas! Zowel de 32 als de 64 bits versie van CCDciel gaf geen verbinding. De eigen software van Primalucelab en SGP Pro (via ascom)) werkt prima.
Heb je een idee? Moet de camera ook aangesloten zijn? Dit laatste had ik niet gedaan.
Bedankt…[Read more] -
Belangrijk is dat je het vinkje zet bij devices, focuser zoals in de bijlage aangegeven.
Zodra je op het knopje rechtboven klikt moet de status van je apparatuur (montering, focuser…) van rood in groen veranderen. Zonder dat de focuser aangesloten is blijft de status rood=dis-connected. Zie je hemaal geen foc=focususer in rood, dan is het…[Read more] -
Zo zou het moeten maar helaas verschijnt nergens iets waaruit blijkt dat je focuser kunt connecten. In de setup lijkt het dat de focuser er wel is.
-
Han bedankt. Na veel zoeken en prutsen functioneert de soft- en hardware. Nu nog ff wachten op de maan (na de storm).
-
Hoi Wim,
De ASCOM-driver kun je downloaden van: https://github.com/vtorkalo/ASCOM.DSLR/blob/master/DSLR.Camera%20Setup.exe.
Voer dit bestand uit. Start daarna CCDCiel, sluit de camera aan en zet deze aan. Ga dan in het menu van CCDCiel naar Edit, Devices setup en klik op de Camera-tab. Klik dan op de ASCOM-tab en vervolgens op Choose. Kies in…[Read more]
- Load More










