-
Groenewold replied to the topic Vogelspotten (IC5070) op 20 augustus 2019. in the forum Deepsky 6 years, 10 months ago
Ik vind die andere bewerking met HA en OIII ook erg mooi waarbij je blauw met oranje krijgt, misschien ook eens leuk te zien.
-
InFINNityDeck replied to the topic Vogelspotten (IC5070) op 20 augustus 2019. in the forum Deepsky 6 years, 10 months ago
Wederom een nachtje data bijgeschoten, zit nu op 18 minuten luminance, 180 minuten Ha, 270 minuten S-ii en 410 minuten O-iii. De data van Ha, S-ii en O-iii zijn nu naar verhouding van de flats-sluitertijden opgenomen. In de verwerking met APP heb ik de L-sliders van Ha en S-ii flink opengetrokken (respectievelijk 80% en 65%), die van O-iii op 30%.…[Read more]
-
van Overzee posted an update 6 years, 10 months ago · updated 6 years, 10 months ago
Sorry, maar ik ben totaal ontgoocheld vanavond een SQM van 19,2 ipv van 21,4 in Normandie.
Ik denk, dat ik mijn hobby voorlopig op de plank moet deponeren tot dat ik weer op vakantie ga .
Hier wordt ik niet vrolijk van.-
Ja zeg Hans :-) , dit is toch niets nieuws? Roei gewoon met de riemen die je hebt.
-
Je hebt gelijk Marc, gewoon doorgaan. Maar toen ik omhoog keek naar de Zwaan begon ik me toch wel af te vragen waar ik mee bezig was.
-
Misschien niet zo vaak op een SQM meter kijken?
Donkerder gaat het niet meer worden. Moed houden.Toen ik vanochtend naar boven keek zag ik een dunne laag sluierbewolking hangen die onder de atmosferische omstandigheden, volledig was veroorzaakt door uitwaaierende contrails van vliegtuigen. Dat wordt ook nooit meer minder. En dan zit ik toch…[Read more]
-
Ik heb (nog) geen SQM-meter, maar ik denk dat ik het daar ook maar bij laat. Als ik daar op af ga , dan blijft het observatorium dicht, vrees ik. Ook hier vanochtend sluierbewolking, net als bij Arie hoogstwaarschijnlijk half verwaaide contrails. Toch de hele nacht data geschoten voor mijn Papekaan, zo maar eens kijken of dat nog ergens op…[Read more]
-
Ik heb er al geen behoefte meer aan, dus kan wel meekomen in dat gevoel. Komt door mijn NZ excursie waarbij vlakbij de stad, de hemel al donkerder was dan ik ooit gezien heb. Als ik weer begin dan is het remote. Idd meer schieten om dat te gaan bestrijden, maar dan krijg je weer 3 maanden wolken. We liggen gewoon erg ongunstig.
-
-
InFINNityDeck replied to the topic Vogelspotten (IC5070) op 20 augustus 2019. in the forum Deepsky 6 years, 10 months ago
Hoi Kees,
hele fraaie plaat! Ik heb nog even gekeken naar mijn darkflats en vond de volgende verhouding (in seconden) tussen Ha, Oiii en Sii: 17.75, 41.07, 26.54. Van alles heb ik nu precies 3 uur data. Ik weet niet of mijn gedachtegang correct is, maar als de ruisniveau’s evenredig zijn met de darkflat-belichtingstijden en je dus naar verhouding…[Read more]
-
KeesScherer replied to the topic Vogelspotten (IC5070) op 20 augustus 2019. in the forum Deepsky 6 years, 10 months ago
Met HaRGB combinaties heb ik wel ervaring, als voorbeeld Deze Rosette. ( “voor de mooi” apart de opname nog even meegepost)01-Rosette-HaRGB-17x900sHa-64x120secR_G_B
-
InFINNityDeck replied to the topic Vogelspotten (IC5070) op 20 augustus 2019. in the forum Deepsky 6 years, 10 months ago
Kees,
dank voor deze korte, maar duidelijke analyse. De vooruitzichten voor vanavond zijn weer goed, dus zal ik nog wat O-iii en S-ii verzamelen. Eigenlijk wil ik dat nog uitbreiden met wat echte RGB om de sterren wat kleur te geven, maar heb geen idee of dat haalbaar is. Heb jij daar ervaring mee?
Nicolàs
-
KeesScherer replied to the topic Vogelspotten (IC5070) op 20 augustus 2019. in the forum Deepsky 6 years, 10 months ago
Dit is de bewerkte Ha stack, alleen histogramtransfer en curves (contrast). Dat ziet er qua signaal goed uit, maar met de RGB combine is niets te beginnen. Veel te veel ruis in G en B, ik denk dat je veel meer lang belichte O III en S II subs nodig hebt want dat signaal is erg…[Read more]
-
InFINNityDeck replied to the topic Vogelspotten (IC5070) op 20 augustus 2019. in the forum Deepsky 6 years, 10 months ago
en dan bij deze de nieuwe Papekaan, opgebouwd uit de volgende data:
9 x 120s lum
40 x 120s Ha
20 x 300s Ha
40 x 120s O-iii
20 x 300s O-iii
40 x 120s S-ii
20 x 300s S-iiIk had de hardware nog niet vermeld: SkyWatcher Esprit 150ED, ZWO EFW, ZWO ASI1600MM Cool, 10Micron GM3000 (unguided).
Nicolàs
combine-RGB-image-csc-Sts -
InFINNityDeck replied to the topic Vogelspotten (IC5070) op 20 augustus 2019. in the forum Deepsky 6 years, 10 months ago
Ok, dus ik was gewoon te kort aan het belichten, vannacht zal ik eens 600s data gaan verzamelen (en de bijbehorende darks produceren).
Ik heb je zojuist een PM gestuurd met wat data. Graag hoor ik je commentaar daarop, zodat ik er weer van kan leren.
alvast bedankt!
Nicolàs -
KeesScherer replied to the topic Vogelspotten (IC5070) op 20 augustus 2019. in the forum Deepsky 6 years, 10 months ago
Klopt, is Pixinsight. De Avis Fitsviewer data ziet er goed uit, in ieder geval de 300 seconden sub waar het histogram los is. Met 300 seconden subs maar beter nog 600 seconden moet je goede data krijgen.
-
InFINNityDeck replied to the topic Vogelspotten (IC5070) op 20 augustus 2019. in the forum Deepsky 6 years, 10 months ago
Hoi Kees,
dat is zeker PI waar je die schermdump mee gemaakt hebt? Zelf heb ik dat hier niet, maar wel Avis FitsViewer. Vannacht heb ik 5-minuten-subs gemaakt, bijgaand een schermdump van AvisFV met daarin de histogrammen en statistieken van zowel een 120s als 300s FITS in Ha.
Nicolàs
ADU-count -
KeesScherer replied to the topic Vogelspotten (IC5070) op 20 augustus 2019. in the forum Deepsky 6 years, 10 months ago
Wat zijn je ADU waarden voor een enkele sub? Zie b.v. in deze schermafdruk de waarden op 16 bit schaal van een Ha sub van de Pelicaan, daar zie je dat de linkerkant van het histogram duidelijk los is van de oorsprong en de ADU is zo’n 950 bij 900 seconden. Met een dergelijke waarde weet je dat je voldoende S/N verhouding subs binnenhaalt. Voor…[Read more]
-
InFINNityDeck replied to the topic Vogelspotten (IC5070) op 20 augustus 2019. in the forum Deepsky 6 years, 10 months ago
Er zit inderdaad weer flink wat ruis in, ik denk dat ik wat te enthousiast met PSP bezig ben, ga er nogmaals naar kijken. Die jets zijn maar ternauwernood te zien, alleen als je weet dat ze er zijn.
Nicolàs
-
KeesScherer replied to the topic Vogelspotten (IC5070) op 20 augustus 2019. in the forum Deepsky 6 years, 10 months ago
Data bijschieten is inderdaad nog nodig want nu is het nog een beetje een ruisbak (sterker nog, hoe kom je aan zoveel ruis in de gebieden met het meeste signaal? Oftewel is er iets mis gegaan bij de bewerking/). Waarom haal je niet eerst de Ha binnen? Dat is 95% van het signaal. (Ik zoom altijd eerst in op HH555 om te kijken of de jets goed te zien zijn.)
-
InFINNityDeck started the topic Vogelspotten (IC5070) op 20 augustus 2019. in the forum Deepsky 6 years, 10 months ago
Gisteren was het dan eindelijk weer helder! Aanvankelijk was het hier om 23:00 nog volledig bewolkt, ondanks dat Windfinder, Buienradar, MeteoBlue en ClearOutside aangaven dat het vanaf 21:00 prachtig helder zou zijn. Een kwartier later begon de hemel dan toch open te trekken en dus de koepel ook. Spullen aangezet, sequence gestart… worden de…[Read more]
-
InFINNityDeck replied to the topic Magere oogst Perseïden 13 augustus 2019 in the forum Meteoren 6 years, 10 months ago
Dat zou goed kunnen, ja…
23 oktober zijn de Orioniden aan de beurt, ga ik een nieuwe poging doen. En op 14 december de Geminiden.
Nicolàs
-
Musquetier replied to the topic Magere oogst Perseïden 13 augustus 2019 in the forum Meteoren 6 years, 10 months ago
Wellicht dat je PC de eerste keer net wat Windows updates aan het processen was (er zijn een aantal deze week doorgezet door MS) en heeft dit de USB downloads beïnvloed…
-
Musquetier replied to the topic SGP autofocus logfiles in the forum Sequence Generator Pro 6 years, 10 months ago
Ik heb hem zojuist een hele berg logfiles gestuurd…
-
InFINNityDeck replied to the topic SGP autofocus logfiles in the forum Sequence Generator Pro 6 years, 10 months ago
Ja, hij reageerde als eerste met een like, dus daar mag toch wel een logfile tegenover staan :-)
Nicolàs
-
Frank_Teunissen replied to the topic Noord Amerika nevel (NGC7000), 23 juli 2019 in the forum Deepsky 6 years, 10 months ago
Yep! Maar ik zit niet stil hoor :-)
- Load More








