-
InFINNityDeck started the topic Kijkje in de ziel op 6 en 7 november 2020 in the forum Deepsky 5 years, 7 months ago
Plato meende dat de ziel uit drie delen bestond, maar daarmee bedoelde hij uiteraard niet de Soul Nebula, een emissienevel op een afstand van circa 7500 lichtjaar van de Aarde, daar zijn slechts twee delen in te herkennen. Het deel met de hoogste rechte klimming is slechts de helft qua schijnbare diameter dan het andere deel, maar paste evengoed…[Read more]
-
engels replied to the topic Mare Serenitatis 23-10-2020 (52%) in the forum Zonnestelsel 5 years, 7 months ago
Bedankt Kees!
-
Theunissen replied to the topic Uranus op 13 oktober 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 7 months ago
Zeer zeker en extra fraai dat het allemaal eigen werk is!
-
InFINNityDeck replied to the topic Uranus op 13 oktober 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 7 months ago
Gisteren voor iemand op AF een afbeelding gemaakt met daarop de planeten Jupiter, Saturnus, Venus, Mars en Uranus, allemaal op dezelfde pixelschaal van 0.21″/px, om aan te geven hoe klein die laatste is. Ik dacht dat jullie die ook wel zouden waarderen… ;-)
Nicolàsplanets
-
Van der Mercken‘s profile was updated 5 years, 7 months ago
-
Van der Mercken became a registered member 5 years, 7 months ago · updated 5 years, 7 months ago
-
KeesScherer replied to the topic Mare Serenitatis 23-10-2020 (52%) in the forum Zonnestelsel 5 years, 7 months ago
Ik gebruik de Skwatcher AZ-EQ5-GT montering voor de Mak’s.
-
van Overzee started the topic NGC 663 en NGC 654 in the forum Deepsky 5 years, 7 months ago
NGC 663 (rechts onder) en NGC 654 (links boven) in Cassiopeia.
Deze foto is gemaakt op 19-9-2020 van uit mijn achtertuin,
Beide Open Sterrenhopen liggen respectievelijk ca 6800 lj en 7800 lj van ons vandaan en bevinden zich in de Perseusarm van ons Melkwegstelsel.
Ca 2 uur opnames van 4 minuten met Darks-, Flats- en Biasframes en verwerkt in…[Read more]
-
engels replied to the topic Mare Serenitatis 23-10-2020 (52%) in the forum Zonnestelsel 5 years, 7 months ago
Welke montering gebruik je bij deze setup?
-
KeesScherer posted an update 5 years, 7 months ago · updated 5 years, 7 months ago
Puur plezier met de kleine maksutov 127 en Canon 5D mk2, de grote boze volle maan waar ik zo’n enorme hekel aan heb met deepsky spul is nu zowaar een heerlijk object. Met de inspiratie van het “maanboek” deze simpele setup gebruikt om een serie MOV’s op te nemen en een serie gewone raw foto’s. En nu lekker klooien met stacken. Dit is een enkele…[Read more]
- 3 people like this.
-
Hoi Kees,
jij durft wel: met horizontale kijker een foto maken, maar ik mag aannemen dat die plaat van even later was, of was de atmosfeer heel rustig?
Het inspireert me om binnenkort ook eens een kleurenplaat van de maan te schieten, want echt kleurloos is ie niet blijkt maar weer uit jouw plaat.Nicolàs
-
Hoi Nicolàs,
De foto van de opstelling is van het moment van opkomen, ik heb ook foto’s waarbij de maan door de bomen schijnt. Maar de betere opnamen zijn van later op de avond bij 35 graden hoogte. Dit is een gestackte versie gemaakt op basis van een HD video van 4000 beelden, beste 250 gestackt. Wel scherp, maar lagere resolutie,…[Read more]
-
Musquetier replied to the topic Mare Serenitatis 23-10-2020 (52%) in the forum Zonnestelsel 5 years, 7 months ago
Prachtige plaat Kees, wat een detail!!!
-
Musquetier replied to the topic De knoop doorgehakt: OGEM mount in the forum Monteringen 5 years, 7 months ago
Wat is wijsheid? wellicht dat ik hem maar eens een deadline moet geven en al deze weer wordt overschreden geld terug moet gaan eisen…
-
Groenewold replied to the topic De knoop doorgehakt: OGEM mount in the forum Monteringen 5 years, 7 months ago
Ik zag via Facebook nog het verhaal op astroforum, sodeju zeg maar! Blijf je erop wachten @musquetier?
-
KeesScherer started the topic Mare Serenitatis 23-10-2020 (52%) in the forum Zonnestelsel 5 years, 7 months ago
Data van 10 panelen, 4000 beelden elk, beste 15% gestacked in Autostakkert. Daarna Registax wavelets, ICE en Pixinsight. Maksutov 180 / 3200 en ASI290mm met proplanet 642 filter.Mare-serenitatis_run-b-finalMare-serenitatis_run-b-final-annotated
-
engels replied to the topic Boek: "The Moon, a beginner's guide to lunar features and photography. in the forum Literatuur 5 years, 7 months ago
Bedankt Kees voor de tip. Het boek is al besteld.
Wim
-
KeesScherer started the topic Boek: "The Moon, a beginner's guide to lunar features and photography. in the forum Methoden en Technieken 5 years, 7 months ago
Het boek: “The Moon, a beginner’s guide to lunar features and photography” is een bijzondere ervaring voor mij omdat de schrijver gebruikt maakt van telescopen die ik zelf gebruik. Zelfs de focuser is dezelfde. Het is fijn om een werkwijze in de hand te hebben waarbij b.v. de instellingen van Autostakkert en Registax inzichtelijk worden…[Read more]
-
van Overzee started the topic Mars 22 oktober in the forum Zonnestelsel 5 years, 7 months ago
Op 22 oktober heb ik deze foto van Mars gemaakt. Moest tot ca 0,00 uur wachten tot hij achter de berkenboom in onze achtertuin te voorschijn kwam. Er waren toen helaas veel wolken, moest toen enige tijd wachten voor dat ik kon opnemen. Ik heb gefilmd met mijn Canon 600d, Een stuk mindere kwaliteit dan met die webcams van tegenwoordig…[Read more]
-
van Overzee replied to the topic Elke week een nieuwe plaat… in the forum Methoden en Technieken 5 years, 7 months ago
In 2018 en 2019 heb ik het bijgehouden, zie bijlagen. Volgens mijn gegevens (Haarlem) was 2018 een veel beter jaar dan 2019
-
KeesScherer started the topic Het gebied rond Theophilus in the forum Zonnestelsel 5 years, 7 months ago
23-10-2020, een crop van een set van 6 panelen. Bijzonderheden zijn gemarkeerd zoals Rupes Altai, de Theophilus krater, en de landingsplaatsen van Apollo 11 en 16. Dit zijn nog steeds testruns omdat de E.K. maan nu nog op 26 graden door de meridiaan gaat hier, rond maart is dat zo’n 75 graden dus ideaal voor “High resolution lunar photography“.…[Read more]
-
InFINNityDeck started the topic Elke week een nieuwe plaat… in the forum Methoden en Technieken 5 years, 7 months ago
Het is een regelmatig terugkerend onderwerp: heeft het wel zin in onze regio aan astrofotografie te doen? We hebben een hoop lichtvervuiling (naar ik eergisteren tijdens de Nacht van de Nacht begreep, zijn wij koploper) en het zou hier ‘altijd bewolkt’ zijn. Naar aanleiding van een draadje op Stargazers Lounge heb ik een overzicht gemaakt van alle…[Read more]
- Load More


















