-
Sneyers replied to the topic Winjupos : wat zijn de voordelen van dit programma bij planeetfotografie ? in the forum Methoden en Technieken 5 years, 8 months ago
Dank zij jouw info heb ik ondertussen al mijn eerste bescheiden stappen gezet in Winjupos, en de derotation schijnt te lukken.
Met de resolutie die ik hanteer is de winst nogal klein maar toch aanwezig.
Als alle opnamen gestackt zijn en gederoteerd (per 15 minuten voor mars) zal ik mij ook eens wagen aan een montering.
Heel erg bedankt Nicolàs…[Read more] -
InFINNityDeck replied to the topic Winjupos : wat zijn de voordelen van dit programma bij planeetfotografie ? in the forum Methoden en Technieken 5 years, 8 months ago
Het Mars-filmpje is het resultaat van vier opnamesessies met een monochroomcamera met filterwiel, waarbij per sessie vier filmpjes van 120 seconden gemaakt zijn door de LRGB filters die met behulp van Animated GIF Maker tot een animated gif gemaakt zijn.
Ieder van de vier frames is dus op de normale manier verwerkt door de filmpjes van 120s te…[Read more]
-
Sneyers replied to the topic Winjupos : wat zijn de voordelen van dit programma bij planeetfotografie ? in the forum Methoden en Technieken 5 years, 8 months ago
Heel erg bedankt Nicolàs voor deze snelle en zeer interessante info dat me zeker zal vooruithelpen.
Het knappe marsfilmpje dat je toont, is dat ook met Winjupos gemaakt of heb je daar andere software voor gebruikt ?
Francis -
InFINNityDeck replied to the topic Winjupos : wat zijn de voordelen van dit programma bij planeetfotografie ? in the forum Methoden en Technieken 5 years, 8 months ago
Hoi Francis,
Het grote voordeel van WinJUPOS is dat je langere filmpjes kan maken, want ook zo’n filmpje kan je in z’n geheel laten deroteren. Dit deroteren is nodig om te voorkomen dat planetaire details door de draaiing van die planeet te veel uitsmeren en daardoor wazig worden. Ik heb dit onlangs met mijn Mars-opnames gedaan, maar doordat die…[Read more]
-
Theunissen replied to the topic Een photo bomber in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Het ziet wel prachtig uit.
-
KeesScherer started the topic Een photo bomber in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Tijdens de opnamen gisteren zag ik in een flits iets door het beeld vliegen, en ik hoorde het vliegtuig overkomen. Hier is het niet druk met vliegverkeer, dus weinig kans zou je denken. Nog even zoeken vandaag naar de juiste SER file tussen de 395 Gigabyte aan data. Met PPIP de juiste frames omgezet naar een GIFje. Vreemd is dat de vleugels onder…[Read more]
-
Sneyers started the topic Winjupos : wat zijn de voordelen van dit programma bij planeetfotografie ? in the forum Methoden en Technieken 5 years, 8 months ago
De laatste 8 dagen heb ik me toegelegd om mars vast te leggen.
Als ik naar de beste resultaten kijk van anderen, dan blijkt dat ze vaak Winjupos gebruiken.
Ik heb naar tutorials gezocht, maar ik vond maar zeer korte lesjes waar maar een klein aspect van het programma wordt uitgelegd.
Het programma vraagt bij elke foto die je invoert om ook de…[Read more] -
van Overzee replied to the topic Goede app of programma voor nachtelijke bewolking in the forum De hobby van je leven 5 years, 8 months ago
Zelf gebruik meestal de wolkenradar http://www.clearoutside.com en http://www.meteoblue.com
-
KeesScherer started the topic DVD caddy vervangen door HDD caddy in the forum Automatisering 5 years, 8 months ago
De Toughbook laptop heeft een 2 Terabyte SSD intern en een DVD drive, maar ik doe tegenwoordig niets meer met DVD’s. Daarom de DVD drive vervangen door zo’n HDD caddy met dezelfde maat. Dus nu heb ik 4 Terabyte SSD intern. Dat is b.v. handig met de 250 GB per maanfoto sessie enzo.DVD-replace-SSD
-
Mark‘s profile was updated 5 years, 8 months ago
-
Theunissen replied to the topic ON Semiconductors stopt met produktie van CCD chips. in the forum Camera’s en Accessoires 5 years, 8 months ago
Monster is juist uitgedrukt.
-
KeesScherer replied to the topic ON Semiconductors stopt met produktie van CCD chips. in the forum Camera’s en Accessoires 5 years, 8 months ago
Vandaag de QHY16200-A-CFW7 camera aan de Esprit 100 gehangen. Wat een monster van een ding is dat met 2.3 Kg gewicht.QHY16200-7-IMG_20201022_111452
-
KeesScherer started the topic Een Quasar Ionisatie Echo oftewel…. in the forum Deepsky 5 years, 8 months ago
Een voorwerpje. Blijft vreemd om te lezen, dit soort Engelstalige omschrijvingen “The Voorwerpje around Galaxy xxx”. Quasar Ionisatie Echo klinkt een stuk duidelijker. 50 x 300 seconden door een groenfilter opgenomen in februari 2020 met Esprit 100/QHY16200 @-20C. Ik heb een paar PGC stelsels voorzien van Afstands modulus/ afstand en oppervlakte…[Read more]
-
InFINNityDeck replied to the topic Goede app of programma voor nachtelijke bewolking in the forum De hobby van je leven 5 years, 8 months ago
Hoi In den Berken (heb je ook een voornaam?)
Ik gebruik de combi-mode van buienradar, die geeft ook ‘s nachts het wolkendek weer:
https://www.buienradar.nl/nederland/zon-en-wolken/satelliet
Nicolàs
-
Mark replied to the topic Goede app of programma voor nachtelijke bewolking in the forum De hobby van je leven 5 years, 8 months ago
Bedankt voor je reactie! Ik ga er direct naar kijken.
-
Sneyers replied to the topic Welk programma of site om planeetstanden te bekijken in the forum De hobby van je leven 5 years, 8 months ago
Bedankt voor jouw tip, dit is net wat ik zocht. Ik zie nu dat pas in 2035 mars nog eens zo dichtbij zal staan.
Als ik er dan nog ben, zal ik 80 jaar zijn, en kan ik hopelijk mijn telescoop nog buiten zetten….. :-) -
Packbier replied to the topic Goede app of programma voor nachtelijke bewolking in the forum De hobby van je leven 5 years, 8 months ago
Hoi,
ik gebruik zelf altijd wetteronline.de, die heeft een goede en betrouwbare weerradar die zowel bewolking als regen aangeeft (wetterradar). Die werkt ook gewoon goed als het donker wordt.
Als je de telescoop ‘s nachts onbeheerd buiten wil laten staan is een wolkensensor aan te bevelen, bijvoorbeeld deze…[Read more]
-
Mark started the topic Goede app of programma voor nachtelijke bewolking in the forum De hobby van je leven 5 years, 8 months ago
Hey! Weet iemand een goede app of programma die nachtelijke bewolking goed kan weergeven/voorspellen? Nu gebruik ik vaak nog de wolkenradar van buienradar maar daar zie je niets op als het donker wordt. Alvast bedankt!
-
Mark replied to the topic Welk programma of site om planeetstanden te bekijken in the forum De hobby van je leven 5 years, 8 months ago
Ik gebruik de app: Solar System Scope. redelijk basic app maar wel goed voor de stand van de planeten.
-
Mark became a registered member 5 years, 8 months ago
- Load More








