-
InFINNityDeck replied to the topic Mars met een Intes MK-67 met 2x Barlow in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Mooie opname, Olympus Mons is goed te zien, net als bij Kees overigens.
Fout is een groot woord ;-), maar je had eerst even naar Forums->Astrofotografie->Zonnestelsel kunnen gaan en daar op New Topic kunnen klikken, dan had je draadje meteen goed gestaan. Ik denk dat Marc (@mth75) dit wel recht kan trekken… -
Volman started the topic Mars met een Intes MK-67 met 2x Barlow in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Ik ben nieuw op dit forum en misschien doe ik nu iets fout, maar ik wilde laten zien dat je ook met een kleine 6″ telescoop Mars prima kunt vastleggen. De foto is gemaakt in de nacht van 13 op 14 oktober 2020. De telescoop is een Intes MK-67 met 2x barlow. De camera is een Basler acA1280-60GM. De opnametijd is 120sec en bestaat uit 7211 frames. H…[Read more]
-
Moonen replied to the topic Eenvoudige collimatie tool voor RC en SCT-kijkers in the forum Methoden en Technieken 5 years, 8 months ago
Interessant om zo de collimatie goed te kunnen zetten. Is er van dit masker ook een SVG, AI of EPS bestand (of ander vectorbestand) te vinden op internet? Als ik de Newton volgend jaar weer ga gebruiken wil ik m graag eens proberen.
-
InFINNityDeck replied to the topic Mars 10/10/2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Ik vind die linker versie (het origineel) mooier dan de rechter. Met Wavelets in Registax schijn je ook wonderen te kunnen verrichten, maar ik ben daar nooit uitgekomen, heb geen idee waar ik dan mee bezig ben, maar heb dan uiteindelijk wel not zoiets als jouw rechter afbeelding…. ;-) Ik doe er dus no min mogelijk aan sharpening in AutoStakkert…[Read more]
-
KeesScherer replied to the topic Mars 10/10/2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Het kan de HDR MultiscaleTransform zijn. Dat doet nogal wat.marshdmr1
-
InFINNityDeck replied to the topic Mars 10/10/2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Ik denk dat de data best redelijk is, maar dat je iets te veel sharpening hebt toegepast. Dank voor de link naar BritAstro, leuk om dat naast elkaar te zien!
Eerlijk gezegd weet ik niet precies waarom het bij mij dit jaar een stuk beter gaat dan twee jaar terug, toen kreeg ik er niet meer dan een wazig bolletje uit… Wellicht kwestie van seeing,…[Read more]
-
Musquetier and
Volman are now friends 5 years, 8 months ago -
KeesScherer started the topic Mars 10/10/2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
“Mars is zeg maar, niet echt mijn ding”, dat is de conclusie na een uitgebreide sessie op 10 oktober. De omstandigheden waren prima, maar ook bij 3650mm brandpuntsafstand en de superspeciale oppositie blijft het bolletje akelig klein. Wel een leuke test met alleen het proplanet 642 NIR filter waardoor 21 ser video’s zijn gemaakt met allerlei…[Read more]
-
van Wulfen and
Zalmstra are now friends 5 years, 8 months ago
-
Theunissen and
Zalmstra are now friends 5 years, 8 months ago
-
Volman changed their profile picture 5 years, 8 months ago
-
van Overzee started the topic M 76 Kleine Halternevel in the forum Deepsky 5 years, 8 months ago
20 september heb ik ca 3 uur M76 (de Kleine Halternevel) opgenomen met opnames van 4 minuten uit mijn tuin in Haarlem.
M76 is planetaire nevel 2500 – 15.000 lichtjaar van ons vandaan, de afstand is niet exact bekend.
Schijnbare afmeting 2,7 x 1,8 boogminuut. De centale ster heeft een magnitude van 16,6.
De opname is wel wat ge…[Read more]
-
InFINNityDeck replied to the topic Mars met Olympus Mons in oppositie op 13 oktober 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
en dan te weten dat het nog sneller kan: op Stargazers Lounge stond al een paar uur eerder een animatie van 5 frames te bewonderen, kennelijk vanuit Groningen geschoten. Die opname was met een ASI183MC en een C8. Qua kleur en detail lijkt ie op mijn ASI290MC opnames.
Nicolàs
-
KeesScherer replied to the topic Mars met Olympus Mons in oppositie op 13 oktober 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Zo, je weet heel snel resultaat te produceren zeg! Mooi resultaat! Op 10 oktober heb ik 21 ser’s opgenomen en dat gaat nog wel een paar dagen duren voordat daar resultaat van komt, stackinstellingen optimaliseren voor Autostakkert!, stacks met verschillende percentages, Dan registax instellingen zoeken voor die situatie en uiteindelijk de beste…[Read more]
-
InFINNityDeck started the topic Uranus op 13 oktober 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Voorafgaand aan mijn serie opnames van Mars tijdens zijn oppositie heb ik eerst gekeken of Uranus op de gevoelige plaat te zetten was en dat is een soort van gelukt. Uranus staat momenteel, net als Mars, redelijk hoog aan de hemel, maar met 2817 miljoen kilometer iets verder weg (Mars stond op circa 62.7 miljoen kilometer). Ten tijde van deze…[Read more]
-
InFINNityDeck started the topic Mars met Olympus Mons in oppositie op 13 oktober 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Afgelopen nacht werd het hier vanaf een uur of tien weer helder en stond Mars door zijn oppositie nog meer te schitteren dan voorheen. De afstand tussen Aarde en Mars was gisteren ‘slechts’ 62.7 miljoen kilometers, een peulenschil als je het niet hoeft te fietsen. Het leverde vooral weer een kans om wat gedetailleerde foto’s te maken. Als kers op…[Read more]
-
Eelko_Gielis replied to the topic Mars op 3 oktober 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Ik merk het ook wel met mijn eigen DSLR (Nikon D4s), die een pixel-grootte heeft van 7.4 micrometer, krijg er ten opzichte van mijn voorgaande camera (Nikon D300) een beter resultaat uit.
-
Volman‘s profile was updated 5 years, 8 months ago
-
Zonneveld became a registered member 5 years, 8 months ago
-
Bus replied to the topic Mars op 3 oktober 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 8 months ago
Mooie en duidelijke uitleg waarom een OSC camera met kleinere pixels toch een slechter resultaat geeft dan een Mono camera met kleurenfilter. Zelf zit ik nog in een prille fase van de planeet fotografie (net twee sessies kunnen doen) met de ASI294MC pro en ASI1600MM. Daar valt nog een hoop winst te behalen zo te lezen. De TeleVue Powermate 2.5x…[Read more]
- Load More









