-
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years ago
Time lapse van afgelopen nacht:
-
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years ago
Ik ben nog aan het uitzoeken hoe je met GitHub om moet gaan (is voor mij niet helemaal duidelijk). Ik heb de auteur van de software al gemaild om te vragen of het goed is dat ik zijn software hiervoor uitbreid maar ik krijg geen antwoord van hem.
groet,
Rob -
Theunissen replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years ago
Heb je trouwens al een GitHub fork gemaakt?
-
Theunissen replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years ago
Knap werk Rob. Volle en rijke kleuren vallen op.
-
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years ago
Eerste testjes met AllSky in de nacht:Capture
-
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years ago
Ondertussen ben ik de AllSky software geschikt aan het maken om ook met de nieuwe HQ camera om te kunnen gaan. Dat is toch maar mooi een 6x zo goedkope oplossing dan de aanbevolen ZWO camera…Capture
-
Vlaanderen joined the group 6 years ago
-
Vlaanderen became a registered member 6 years ago
-
Theunissen replied to the topic AllSky cam Marc in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
Dat is een RTC (realtimeclock) … zo ben ik niet afhankelijk van internet voor de inbedrijfsname van de allskycam.
-
KeesScherer replied to the topic AllSky cam Marc in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
Klopt, met 45s heb ik nog redelijke sterpuntjes, betere melkweg, geen zichtbare ruis en natuurlijk minder beelden.
-
InFINNityDeck replied to the topic De Zon op 25 mei 2020 in the forum Zonnestelsel 6 years, 1 month ago
Dank! Gezien de afgelopen twee jaar, was dit al aardig spectaculair. Binnenkort eens proberen of van zoiets een animatie te maken is. Dat kost wel even wat data, maar dan heb je ook wat… ;-)
Nicolàs
-
Theunissen replied to the topic De Zon op 25 mei 2020 in the forum Zonnestelsel 6 years, 1 month ago
Erg fraaie opnames Nicolas.
-
Theunissen replied to the topic AllSky cam Marc in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
De lens is volgens mij hetzelfde als de mijne, alleen bekend onder de naam: https://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/language/en/info/p8513_180–Fish-Eye-Objective-for-Starlight-Xpress-OCULUS.html
-
Theunissen replied to the topic AllSky cam Marc in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
Dank Kees! Een meteoor zou wel erg toevallig zijn (gezien de belichtingstijd van 45s). Ik zie dat je van 35s naar 45s bent gegaan, heb je zichtbaar meer detail ipv veel meer ruis?
-
KeesScherer replied to the topic AllSky cam Marc in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
Fantastisch Marc! Ik ben benieuwd naar de objecten die je zo kan identificeren. Afgelopen nacht had ik dit moeilijke geval op 2 opnamen staan, zie screenprints van de hoek van het camerabeeld. Elke opname is 45 seconden dus het moet iets net gedurende de overlap zijn geweest als een satellietflare. Meteoor zou ook kunnen.allskyobject-202005260230
-
Musquetier replied to the topic AllSky cam Marc in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
Interessante software gebruk je, zeker icm die AI module! Ik wil wel eens proberen of ik beide ook met die nieuwe RPi HQ camera aan het werk kan krijgen… Ik krijg vandaag een tweede camera sensor binnen en ik heb er een leuk lensje (Arecont Vision CS-Mount 1.55mm Fixed Focal Megapixel Lens) bij besteld om hiermee een AllSkyCam mee te…[Read more]
-
Theunissen replied to the topic AllSky cam Marc in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
En de PoC in het veld is geslaagd! Het eerste object is herkend, het tweede object in het rode kader nog niet. Een kwestie van data verzamelen en het objectherkennings model verder trainen.Screenshot 2020-05-26 at 00.28.35
-
InFINNityDeck started the topic De Zon op 25 mei 2020 in the forum Zonnestelsel 6 years, 1 month ago
Vanochtend was er weer eens een dingetje op de Zon te zien, of eigenlijk wel twee.
Opgenomen met de LuntLS80THA en ZWO ASI174MM. De eerste twee zijn daarbij geholpen door een TeleVue 4x PowerMate, de derde is zonder. Verwerking volgens het bekende…[Read more]
-
engels replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
Geweldig voor de beginnende astrofotograaf!
-
Musquetier replied to the topic Nieuwe Raspberry PI camera in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 1 month ago
Nog een leuk filmpje geschoten met deze sensor (niet door mij):
- Load More








