Activity › Forums › Astrofotografie › Zonnestelsel › Kometen › De komeet, het surfboard en de uil
Tagged: Komeet 41P, M108, M97
- This topic has 22 replies, 5 voices, and was last updated 8 years, 3 months ago by
Groenewold.
-
AuthorPosts
-
March 24, 2017 at 12:42 #13234
GroenewoldParticipantDat noem ik toch enigzins indrukwekkend hoor, met eenvoudige middelen en rekenwerk objecten midden in beeld krijgen. Nice!
March 24, 2017 at 12:53 #13235Theunissen
Participantangezien de poolzoeker niet verlicht is is dit wel een beetje een gepruts omdat je met één hand van bovenaf een rood lampje in de poolzoeker moet schijnen en dan heb je nog maar één hand over om de fijnafstelling te doen
Monteer een rood ledje?
March 27, 2017 at 09:04 #13379
BusParticipantangezien de poolzoeker niet verlicht is is dit wel een beetje een gepruts omdat je met één hand van bovenaf een rood lampje in de poolzoeker moet schijnen en dan heb je nog maar één hand over om de fijnafstelling te doen
Monteer een rood ledje?
Een goed idee, maar het enige rode ledje die ik momentel kan vinden is niet dimbaar en overstraalt dus alle sterren in het beeld van de poolzoeker. Iemand suggesties????
Trouwens staat mijn Komeet-foto ook weer op de site van Seiichi Yoshida’s.
October 18, 2017 at 22:06 #17391
KeesSchererParticipantHet Lowell Observatory in Flagstaff Arizona heeft vandaag een persbericht gepubliceerd over “Spinning Comet Observed to Rapidly Slow Down During Close Approach to Earth” over 41P/Tuttle-Giacobini-Kresak. (Leuk is dat mijn foto uit dit draadje is gebruikt als illustratie.)
October 19, 2017 at 11:01 #17392
GroenewoldParticipantOh gaaf! Super leuk als je data voor iets dergelijks wordt gebruikt!
January 31, 2018 at 09:21 #18477
KeesSchererParticipantMijn foto is gebruikt in het februari 2018 nummer van Nature Astronomy in bijgaand artikel over 41P/Tuttle-Giacobini-Kresak door het Lowell Observatory in Flagstaff Airizona. En duikt dan ook op andere plaatsen op :-) Lowel Obs. en Nature stuurden keurig de artikelen op. Leuk dat, door de Public Domain status zo’n foto zinnig wordt gebruikt, dat is fijner dan hem te voorzien van Copyright en watermerken.
January 31, 2018 at 10:42 #18480Theunissen
ParticipantGefeliciteerd Kees, dit geld ook voor het materiaal van de laatste weken (zoals je weet heb ik het een beetje druk op dit moment). Als materiaal in gedrukte media wordt gebruikt lijkt me dit een lekker gevoel (en hele eer).
January 31, 2018 at 10:50 #18482
GroenewoldParticipantGefeliciteerd Kees! Dat noem ik nu een mijlpaal in een hobby, lijkt mij bijzonder gaaf.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.