Activity › Forums › Astrosoftware › Astro Pixel Processor › Ha, OIII, SII stacking, how to?
Tagged: APP
- This topic has 37 replies, 5 voices, and was last updated 9 years, 2 months ago by
Musquetier.
-
AuthorPosts
-
March 22, 2017 at 12:42 #13157
MusquetierParticipantIk ben inmiddels nieuwe RGB aan het schieten (afgelopen nacht en aankomende nacht) dus ik hoop dan wat betere data te hebben. Dan wordt de workflow ook een stuk eenvoudiger want dan kan ik met volledig APP bewerkte data werken.
Toch is dit wel een mooi experiment om met oude en nieuwe data aan de slag te gaan om te experimenteren hoe je deze samenvoegt in APP. Ik krijg de applicatie al een beetje in de vingers.
Nog een tip: bij calibratie zet je cal- voor de file naam maar bij registratie zet je -reg er achter. Wellicht dat je hier 1 lijn in moet kiezen (of ervoor, wat nu helpt bij het groeperen van de files, door het sorteren op filenaam, of erna)…
March 22, 2017 at 13:22 #13164
HaverkampParticipantLeuk om te horen, ik merk dat de meesten al behoorlijk wat kunnen doen met APP zonder een handleiding. (Dat vind ik al best wel positief, maar ik heb zeker nog veel werk te doen om de gebruikerservaring flink te verbeteren, dat is duidelijk ;-) )
“Nog een tip: bij calibratie zet je cal- voor de file naam maar bij registratie zet je -reg er achter. Wellicht dat je hier 1 lijn in moet kiezen (of ervoor, wat nu helpt bij het groeperen van de files, door het sorteren op filenaam, of erna)…”
Helemaal mee eens ;-) zet ik ook op de RFC. Ik zet er ook bij dat ik meer informatie in de FITS headers moet plaatsen. Bijvoorbeeld bij een stack, alle stack settings ook in de header zetten.
March 25, 2017 at 10:22 #13317
MusquetierParticipantMarch 25, 2017 at 10:39 #13323
GroenewoldParticipantDaaaaaamn, komt het nu door APP dat de ene na de andere pracht-foto eruit komt rollen of zijn jullie ook gewoon goed? haha Kleuren lijken wel een tikkie flets… als ik toch moet zeuren.
March 25, 2017 at 10:44 #13325
MusquetierParticipanthaha Kleuren lijken wel een tikkie flets… als ik toch moet zeuren.
Ik heb nog LRGB geschoten (en vanavond nog wat) maar ik moet nieuwe FLATs maken voor deze filters en dat doe ik liever op bewolkte avonden/nachten… Daarna kan ik de kleuren wat beter normaliseren…
March 25, 2017 at 10:45 #13326
MusquetierParticipantDaaaaaamn, komt het nu door APP dat de ene na de andere pracht-foto eruit komt rollen of zijn jullie ook gewoon goed?
APP speelt hier zeker een grote rol in!
March 25, 2017 at 11:03 #13327Theunissen
ParticipantWow Rob, dit bevalt me! Ps, in overleg met Mabula gaan we de private groep snel openbaar maken (downloads via zijn eigen site) … dit willen we laten zien …
March 25, 2017 at 13:39 #13338
MusquetierParticipant -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.