Nieuwe forum lay-out

Activity Forums Starry-Night.nl Functionaliteit Nieuwe forum lay-out

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 45 total)
  • Author

Zoals sommigen van jullie wellicht gemerkt hebben, waren er deze zondag problemen met Starry-Night. Doordat we gedwongen waren om naar php8.x te migreren (versie 7.4 wordt niet meer ondersteund) was er een conflict ontstaan tussen het theme en een van de plug-ins. Na eerst de site weer toegankelijk gemaakt te hebben, zijn we op een nieuw theme overgestapt. De belangrijkste wijzigingen voor jullie als gebruikers, is dat een nieuwe topic gestart kan worden door naar het desbetreffende forum te gaan, helemaal naar beneden te scrollen en daar de velden in te vullen in het kader “Create New Topic in …”.

Voor het schrijven van de tekst zelf is een nieuwe <em>editor</em> beschikbaar. Helaas werkt deze niet zo vriendelijk als de vorige. Alle functionaliteit zit erin maar zaken als vetgedrukt (was Ctrl-B) en cursief (was Ctrl-I) moeten nu via een muisklik in de balk boven het tekstvak geselecteerd worden. [EDIT 21/3: deze is inmiddels voor een WYSIWIG-exemplaar vervangen] Momenteel levert het versturen een foutmelding op en kan bovendien het nieuwe topic kan alleen door de moderators gezien worden. [EDIT 21/3: deze bug is opgelost]

Rob en Nicolàs

Update 20/03/2023: Na een lange avond testen en wijzigingen doorvoeren is het nu weer mogelijk om te posten. De editor is echter nog steeds het wat onhandige exemplaar dat nu te zien is (onderaan de forum-pagina), we hopen ook deze zo snel mogelijk te wijzigen naar een WYSIWYG-exemplaar.

De Moderators.

Update 21/03/2023: Vandaag hebben we weer wat bugs opgelost en helaas een nieuwe Likes plug-in moeten installeren, dit omdat de native likes-methode niet laat zien wie er ge-liked heeft. Dit is helaas omdat daarmee de oude Likes niet meer zichtbaar zijn. Het nadeel van alle plug-ins die we gevonden hebben, is dat deze apart werken voor de Wall (Activity-pagina) en voor de Fora en geen van allen de native likes-tabellen gebruiken. Zou je dus een like op de Wall geven, dan is die niet in het forum te zien (dus daar waar het Topic staat) en vice versa. Om die reden hebben we voorlopig de Likes alleen actief staan op de Wall, tenzij er behoefte is dit ook in de Fora te activeren (we horen dat graag, maar dat betekent dan wel dat er twee keer ge-liked moet worden: op de Wall en in het Forum).

Inmiddels hebben we ook een WYSIWIG-editor geïnstalleerd, dus het aanmaken van een nieuw Topic is weer wat eenvoudiger. :-)

Om te reageren op een Topic dat op de Wall staat, kan je op het onderwerp van het Topic klikken (hier is dat Nieuwe forum lay-out), waarna je naar het desbetreffende forum gestuurd wordt. Helemaal onderaan staat dan het tekstvak waarin je je reactie kan geven. Het reageren op mededelingen die rechtstreeks op de Wall gedaan zijn, kan door op de knop Comment die eronder staat te klikken.

Mochten jullie vragen en/of opmerkingen hebben, dan kan dat in dit draadje. Het melden van bugs kan hier ook.

De Moderators

Theunissen
    Participant

Mannen, ik wil me als oud … je weet wie ik ben, me eigenlijk nergens mee bemoeien. Maar dit is verschrikkelijk.

Als ik mag adviseren, rol terug (volledig). De like functionaliteit van wall naar forum was een php functie door mij geschreven (geen plugin dus) en opgenomen in een van de php files. Werkelijk alles wat ik op pixel niveau (in de verschillende lay-outs) heb ingeregeld, functies, integraties, links sites werken niet meer.

Mag ik voorstellen e.e.a. eerst in een ontwikkelomgeving te testen. Qua theme, ik zie een bijna standaard WP theme … verschrikkelijk.

Groet,

Marc

InFINNityDeck
    Participant

Hoi Marc,

dank voor je suggestie. Ik kan me voorstellen dat dit niet is wat jij ooit gebouwd hebt, maar om eerlijk te zijn, is het juist doordat er in de oorspronkelijke code het e.e.a. gewijzigd was dat afgelopen weekend de site volledig plat ging (niet meer dan een wit scherm is wat we zagen). Rob en ondergetekende zijn sindsdien vrijwel non-stop bezig geweest de site weer tot leven te wekken zonder al te veel functionaliteit kwijt te raken, maar vooral zonder verlies van content. Momenteel zijn er nog issues met de Members Map (die draait wel in onze test-omgeving, maar nog niet in productie, vandaar dat dat menu-item weg is) en de Links-pagina (daar wil ik je zo nog over bellen, maar wellicht dat we die ook moeten laten gaan).

Het terugdraaien van de site naar hoe deze was, is absoluut onmogelijk, we moeten vooruit.

Nicolàs

https://www.dehilster.info/astronomy

In the observatory: Mount: 10Micron GM3000HPS, OTAs mounted: SW Esprit 80ED & Esprit 150ED, Celestron C11 XLT EdgeHD, Lunt LS80THA single stack, GTT60 (60mm aperture Galilean Type Telescope), Cameras: ZWO ASI1600MM Cool (2x), ASI174MM, ASI290MM & MC, QHYCCD QHY163M, OTAs on the ground: SW Explorer 300PDS, Bresser Messier 130/650 & 90/500.

Meijer
    Participant

Domweg voor de beveiliging moet je altijd vooruitgaan en een forum als deze moet ook met de tijd meegaan waar het kan. Uiteraard heeft iedereen zijn eigen wensen en voorkeuren, maar helaas kan niet iedereen krijgen wat die wil. Voor mij maakt het allemaal weinig uit en i.p.v. een like doe ik gewoon een bedankje of een compliment in tekst (nu wil ik nog wel eens een like doen als ik uitleg krijg of iets goed/mooi vind).

Wat mij wel opvalt is dat het een stuk sneller werkt en nu ook heel snel mijn berichten terug kan vinden, hier ben ikzelf erg blij mee.

Steffen

Edit: Ik zie zojuist wel dat mijn voornaam weg is, en verandert is naar mijn achternaam in mijn profiel. Het maakt niet veel uit, maar men vroeg mij in het begin of ik ook een voornaam wou plaatsen in het profiel, ik heb deze dan ook weer ingevuld nu.

Hoi Steffen,

dank voor je reactie. Met het members-deel zijn we nog druk bezig, dus ik zal jouw opmerking hierover meenemen.

Voor allen: we proberen de kaart met observing-sites, de members-pagina (overzicht van alle leden) en de links-pagina (de links die leden in hun profiel hebben opgenomen) ook weer in orde te maken. Aangezien we dit zoveel mogelijk met standaard plug-ins proberen te realiseren en ook nog rekening willen houden met de privacy-wet (we gaan kijken of we die pagina’s kunnen afschermen voor niet-leden), kunnen niet garanderen dat deze functionaliteit terugkeert.

Alles bij elkaar denken we dat dit nog wel een paar weken gaat duren, maar posten is inmiddels wel mogelijk. :-)

Nicolàs

Meijer
    Participant

+2 likes werkt op mijn reactie in Mac-OS Safari (zichtbaar) maar niet in Chrome zichtbaar, wel zichtbaar als ikzelf like.

Hoi Steffen,

dank voor je feed-back. Ik heb ernaar gekeken en het lijkt erop dat het even duurt (een seconde of drie) voordat de notificatie verschijnt als je met je muis over de thumbs-up icoon heen gaat. Dus even langer wachten als je wilt zien wie je geliked heeft, want ik vrees dat wij hier niet veel aan kunnen verbeteren.

Ik zag ook jouw berichtje over het verwijderen van notificaties. Kan je ook een schermdump geven waar je precies op de delete-knop geklikt hebt?

Alvast bedankt!

Nicolàs

PS: als je plaatjes wilt posten, dan kan je beter het camera-icoontje gebruiken. De attachments-knop is bedoeld voor niet-afbeeldingen. Als je daarmee ene afbeelding koppelt, dan wordt die niet getoond, maar kan ik die pas na downloaden bekijken.

Even een update: gisteren en vandaag zijn we volledig overgegaan naar standaard theme-software en plug-ins, zodat we het forum voortaan hopelijk probleemloos en volledig kunnen blijven updaten. Slechts één onderdeel hebben we toch handmatig moeten aanpassen (Comment on Topic), maar dat is bij een volgende update hopelijk eenvoudig weer aan te passen.

Om zo min mogelijk eigen code op de site te hebben, hebben we besloten de Links-pagina te laten vervallen. Om de gebruikers toch de mogelijkheid links naar eigen websites of social media te laten maken, is het voortaan mogelijk een signatuur onderaan de posts te maken. Het invoerveld daarvoor vind je in je profiel (rechtsboven over je naam bewegen en voor Profile kiezen).

Momenteel zijn we nog bezig de likes in de fora en op de activity-pagina te synchroniseren. Hiertoe maken we een script dat in de achtergrond controleert of er likes gegeven worden en die geregeld synchroniseert.

Nicolàs

Meijer
    Participant

Duimpje is weer zichtbaar.

Foto1:  “There was a problem”, is weg.

Foto2: Notificatie melding blijft terugkomen en geeft melding (dit herhaald zich telkens als ik de melding heb gelezen en daarna kijk naar mijn gelezen meldingen). Als ik de pagina opnieuw ga inladen staat er weer een nieuwe melding om te lezen en begint het zelfde verhaal weer. Lezen, gelezen, kritieke melding, afmelden/verversen, nieuwe melding en repeat. Verder zijn de berichten niet te verwijderen, komt geen enkele reactie op.

Foto3: Prive berichten kunnen niet verwijdert worden.

Meijer
    Participant

OS Windows 10 / Google Chrome / Fire Fox. (Safari nu nog niet getest op Imac, doe ik morgen)

Lol, Duimpje verschuift bij invoegen foto zie ik nu, Safari Iphone 2022 geeft goed beeld

Meijer
    Participant

Ik kom in de root van de bibliotheek. Waarschijnlijk ook niet gepubliceerde foto’s, maar dat weet ik niet 100% zeker. In kan in elk geval alle foto’s van iedereen gebruiken en zit dan met Copyright. Normaal gesproken kon je alleen maar bij je eigen foto’s komen.

Dit is wel heel mooi, je kunt de foto’s nu afzonderlijk plaatsen met tussen stukken.

awsegagqwargawerg

aegrqefgqefrg

qergqerg

• This reply was modified 11 months, 1 week ago by Meijer.

Hoi Steffen,

dank voor de moeite die je genomen hebt ons e.e.a. te duiden.

De grafieken die je plaatste zijn eerder geplaatst, dus staan reeds ergens op het forum. Niettemin gaan we kijken of dit te beperken is tot alleen de eigen gallery.

Nicolàs

Meijer
    Participant

Hey, alle problemen zijn weg door de nieuwe notificatie nu van jouw bericht. Niets meer aan de hand nu, en ook de PB berichten kunnen nu verwijdert worden zonder melding van problemen. Wellicht is er een optie om twee berichten naar alle leden te sturen met een notificatie zodat het direct opgelost is?

Het is dan alleen nog maar het duimpje wat verschuift bij de foto en verder zou alles dan prima werken.

Steffen

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top