Nieuwe forum lay-out

Activity Forums Starry-Night.nl Functionaliteit Nieuwe forum lay-out

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 45 total)
  • Author
    Posts
  • #28293

    Hoi Steffen,

    wellicht dat het een caching-probleem was. Dat duimpje ga ik nog naar kijken. Hetzelfde gebeurt wanneer je je signatuur geactiveerd hebt en een foto plaatst met weinig tekst, dan gaat de signatuur naar rechts. Ook dat heeft onze aandacht.

    Ik heb nog gekeken of ik naar de root van de afbeeldingenbibliotheek kon gaan, maar dat is me (nog) niet gelukt. Kan je uitleggen welke route je daarvoor nam, en is het nog reproduceerbaar?

    Nicolàs

     

    #28299
    Meijer
    Participant

    Nieuw artikel aanmaken en afbeelding toevoegen geeft toegang tot alle foto’s (hier zie je dat het uit de Root komt, en met Pentesting zou je daar mogelijk iets mee kunnen, denk aan een vermomde foto inladen). Vanuit daar kun je ook de link pakken om foto’s in een topic onder elkaar te zetten door de link te gebruiken (kan een nieuwe functie zijn en ik ben er wel erg blij mee). Ik zou dan vermoedelijk ook mijn galerij kunnen aanvullen en dan vanuit daar de linkjes pakken (niet bekeken nog).

    Bij een reactie achterlaten op een artikel staat nu het volgende: “Profiel veranderen of uitloggen” (zie foto), niet heel erg of vervelend; wellicht was dit eerder ook al zo.

     

    Steffen.

    • This reply was modified 1 year, 1 month ago by Meijer.
    #28300

    Hoi Steffen,

    ik heb de route gevonden (linksboven op +NEW klikken, dan klapt het menu open en daar is dan de Gallery benaderbaar. Om je eigen foto’s te zien kan je de combobox omzetten naar “Mine”:

    Er zijn daar inderdaad ook nog niet gepubliceerde foto’s te zien (en heel wat foto’s die we even snel gebruikt hebben bij het vele testen de afgelopen dagen).

    Nicolàs

    PS: Opgelost door toepassen van filter in child-theme functions-file.

    #28305
    Meijer
    Participant

    Ik zag het :)

     

    #28312

    Bij een reactie achterlaten op een artikel staat nu het volgende: “Profiel veranderen of uitloggen” (zie foto), niet heel erg of vervelend; wellicht was dit eerder ook al zo.

    Ook opgelost :-)

    Nicolàs

    #28317
    Meijer
    Participant

    Sorry Nicolàs, ik blijf je nog even “lastig vallen”, members gedeelte is nog van slag. ;)

    Steffen.

     

     

    PS: Zou je op een geheel ander onderwerp van mij even een test reactie willen geven, want volgens mij krijg ik nu helemaal geen notificatie meer…

    • This reply was modified 1 year, 1 month ago by Meijer.
    #28329
    Meijer
    Participant

    Ik heb een laatste keer een dikke 24 uur er tussen gelaten en was nu even uitgelogd, het probleem herhaalt zich nu weer. Klik het aan en krijg het scherm van de foto. Kan herladen of opnieuw inloggen maar de notificatie blijft nu staan. Ik wacht even voordat ik iets doe om te zien of deze morgen weg is.

    Nog even een aandachtspuntje, ik gaf laatst de link van het forum aan mijn buurman (www.starry-night.nl), de voorpagina komt direct op de wall van recente berichten die voor nieuwkomers erg onduidelijk is en niet overkomt als een forum. Hij is afgehaakt doordat het voor hem onduidelijk was. Het is natuurlijk een persoonlijke keuze van jou en ik heb daar niets over te zeggen, maar ook ik heb in het begin moeite gehad met het forum zelf.

    • This reply was modified 1 year, 1 month ago by Meijer.
    #28334

    Sorry Nicolàs, ik blijf je nog even “lastig vallen”, members gedeelte is nog van slag. 😉

    Steffen.

    Dit is een lastige. Na update van een van de laatste plug-ins werkte Members weer, maar bleek de Wall geen foto’s meer te tonen (de wet van behoud van ellende). We hebben die plug-in voorlopig teruggedraaid en gaan nu uitzoeken of we de nieuwe kunnen aanpassen of met een andere plug-in kunnen corrigeren.

    Nicolàs

    #28335

    Nog even een aandachtspuntje, ik gaf laatst de link van het forum aan mijn buurman (www.starry-night.nl), de voorpagina komt direct op de wall van recente berichten die voor nieuwkomers erg onduidelijk is en niet overkomt als een forum. Hij is afgehaakt doordat het voor hem onduidelijk was. Het is natuurlijk een persoonlijke keuze van jou en ik heb daar niets over te zeggen, maar ook ik heb in het begin moeite gehad met het forum zelf.

    Starry-Night is inderdaad een forum dat sterk afwijkt van wat gebruikelijk is. Het is overigens niet mijn persoonlijke keuze geweest, noch die van Rob. De website is ruim negen jaar geleden gebouwd, Rob en ondergetekende hebben de website pas sinds september 2021 in beheer. De afgelopen weken hebben wij uiteraard gekeken of het verstandig is op de huidige manier verder te gaan of om te schakelen naar een meer traditioneel forum. Ik denk dat voornamelijk het afwijkende format en de mogelijkheid eenvoudig artikelen te kunnen publiceren de sterke punten van Starry-Night zijn (we vallen daardoor op). Zouden we al om willen gaan naar een traditioneel forum, dan hebben we nog een veel grotere uitdaging dan we de afgelopen weken gehad hebben: hoe migreren we alle data en behouden we de relatie(s) ertussen? Omschakelen naar andere forum-software betekent zo goed als zeker verlies van alle posts van het afgelopen decennium en dat zou uiteraard zeer verdrietig zijn.

    Voorlopig blijven we op de huidige koers, maar hopelijk met behoud van zoveel mogelijk functionaliteit. Je meedenken wordt overigens wel zeer gewaardeerd (maar dat had je al in de gaten, denk ik).

    Nicolàs

    #28785
    Meijer
    Participant

    Ik begrijp het idee erachter, maar het nadeel is wel dat wat op de wall komt, niet meer op het forum komt… Op deze manier blijft het forum “leeg”. Nu was mijn gedachte vrij simpel als oplossing door een redirect te doen naar het forum; Nadeel is dat wat op de wall komt dan niet meer zichtbaar is (of er moet al een block aan de zijkant komen met updates van de wall). Ergens wel lastig dus en je komt dan steeds meer in de knel met bugs vermoedelijk.

    Nu dacht ik door een favoriet in mijn browsers te zetten naar het forum zelf ik wel een makkelijke oplossing had, maar het blijkt dan dat ik niet meer kan inloggen en het systeem vastloopt: Je krijgt dan dat de verificatie is verlopen.

    Edit: Bovenstaande probeerde ik te reproduceren, maar heb nu de error niet meer. Wie weet kom ik het later weer tegen en noteer dan wat ik heb gedaan en maak een foto. 

    <hr />  (<hr /> komt spontaan in het bericht als ik een aantal streepjes gebruik tussen de alinea’s).
    Edit: Ik zie nu zojuist dat mijn bovenstaande zin niet is overgenomen op de wall, kan door de opmaak komen en niet bijzonder storend.

     

    Nieuw probleempje: In het onderwerp over een telescoop aanschaffen van mij, heb ik een attachment geplaatst die niets met het onderwerp te maken heeft. Nu blijkt dat de delete knop daar niet werkt, en bij de edit mogelijkheid staat de attachment er niet bij en is deze daar dus ook niet te verwijderen. Stel dat ik nu zo dom ben (en ik dat ben ik soms) dat ik per ongeluk iets bijvoeg wat niet de bedoeling is… Dus wellicht is daar een oplossing voor.

     

    Steffen

    PS: Mooi dat het duimpje weer goed staat.

    • This reply was modified 1 year ago by Meijer.
    #28790
    Meijer
    Participant

    Cosmetisch:

    Variabele sterren, Video assisted en Astrosoftware; een klein stukje tekst eronder staat wellicht mooier (maar dat is mijn persoonlijke smaak en zo doe ik het met forums als ik iets maak). Zelf heb ik mij bijvoorbeeld meermaals afgevraagd wat men bedoelt met Video assisted; ik ben er nog niet achter :)

    Excuses als het wat zeurderig overkomt, maar ik noem gewoon alles op wat mij opvalt.

    Steffen.

    #28792
    Meijer
    Participant

    Test

    Edit: Wellicht al bekend, maar alleen in Text mode kan een quote gedaan worden. In Visual mode gebeurt er dus niets als je een bericht van iemand wilt quoten.

    Gereproduceerd inlog probleem: 

    Choom aan, naar Starry, naar forum > Nieuwe forum lay-out , inloggen voor reageren onder, inloggen en error. CAPTCHA word niet aangeroepen.

    Terug naar beginscherm en linksboven inloggen, melding expired.

    Chrome afsluiten en opnieuw naar Starry, inloggen links boven succesvol.

     

    • This reply was modified 1 year ago by Meijer.
    #28803
    Meijer
    Participant

    Te snel op verzenden drukken met jpg file (Het zit hem in de details).

    Eenmaal op OK geklikt is het bericht verwijdert en komt de melding of je het zeker weet.

     

    • This reply was modified 1 year ago by Meijer.
    #28806
    Meijer
    Participant

    Link test: https://wiki.sha2017.org/w/Village:212 (geen insert)
    Link test: https://wiki.sha2017.org/w/Village:212

    Link test: Het nummer op de pagina is vanaf het begin mooier, helemaal als mensne iets met programmeren of hacken hebben Inhaak op onderste zin van bericht, in Text mode kan ik achter de link verder typen.

    Link test: Naar nieuwe tab

    In feite zou een link naar een nieuwe tab moeten, het is soms heel erg vervelend als je van de pagina afgaat wanneer je dingen aan het uitzoeken bent. Gewoon standaard een nieuwe tab is prettiger, maar wellicht ben ik de enige die daar zo over denkt. Verder kan ik na de insert niet meer doortypen achter mijn link.

    • This reply was modified 1 year ago by Meijer.
    #28810
    Meijer
    Participant

    Te groot bestand inladen test. (21 MB).

    Edit: Zichtbaar voor mij, maar de tekst is doorgegaan (zou niet moeten en had eerst een melding moeten krijgen) niet het ergste van de wereld en ook niet gebruikelijk dat iemand dit doet.

    • This reply was modified 1 year ago by Meijer.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
Scroll to Top