-
de Vries changed their profile picture 6 years, 6 months ago
-
de Vries‘s profile was updated 6 years, 6 months ago
-
KeesScherer replied to the topic HaLRGB perikelen. in the forum Methoden en Technieken 6 years, 6 months ago
De toepassing van Luminance in pixinsight heb ik inmiddels goed in de vingers. De essentie is om de arcsinh stretch voor RGB te doen tot een nivo waar de afbeelding nog veel te donker oogt, maar daarmee de kleur-informatie nog in het sterbeeld zit. De luminance stretch moet dusdanig zijn dat na LRGB combinatie de sterbeelden nog steeds de…[Read more]
-
InFINNityDeck replied to the topic HaLRGB perikelen. in the forum Methoden en Technieken 6 years, 6 months ago
Ook ik doe dit in APP (heb geen PixInsight). Nu heb ik nog niet heel veel ervaring, maar ben er inmiddels wel achter gekomen dat er niet één methode is, het blijft inderdaad een beetje trial & error. Toch vind ik het makkelijker om RGB met NB te combineren, dan er ook nog Lum aan toe te voegen, het wordt allemaal snel te wit naar mijn zin, raak d…[Read more]
-
KeesScherer replied to the topic HaLRGB perikelen. in the forum Methoden en Technieken 6 years, 6 months ago
Wat versta je onder kleurencombinatie Rob? R+G+B? L+R+G+B? Ha+L+R+G+B? RGB doe ik ook vaak in APP, maar volgens mij heeft PI uitgebreidere opties voor LRGB en HaLRGB. Mijn probleem is HaLRGB. EDIT: Ben aan het testen met APP en dat ziet er veelbelovend uit! Dank voor de Tip Rob!
-
Musquetier replied to the topic HaLRGB perikelen. in the forum Methoden en Technieken 6 years, 6 months ago
@Kees: ik doe kleuren combinatie altijd in APP (dit is de laatste stap die ik nog in APP doe) en ga dan van daaruit verder in PixInsight. In App is dit prima te doen…
-
KeesScherer started the topic HaLRGB perikelen. in the forum Methoden en Technieken 6 years, 6 months ago
De grootste uitdaging in beeldbewerking is voor mij (en vele anderen) om Ha, Luminance en RGB te combineren. Tutorials, “Inside Pixinsight” en forumverhalen zijn leidraad, maar het komt uiteindelijk neer op een eindeloze reeks trial & error stappen. LRGB is te doen, maar die H-alpha is een worsteling. Inmiddels heb ik een verzameling goede data om…[Read more]
-
InFINNityDeck replied to the topic Ideale camera instelling gevraagd in the forum De hobby van je leven 6 years, 6 months ago
Verder is mijn stukkie nog een aanrader (met name het deel over de kleurencamera en de 2D-sampling correctie):
Over de 2D sampling correctie was Woodhouse niet geheel zeker (zie ook voetnoot 14) en heb ik dus wat verder uitgewerkt.
Nicolàs
-
Musquetier replied to the topic Ideale camera instelling gevraagd in the forum De hobby van je leven 6 years, 6 months ago
Als je qua beeldbewerking met PixInsight wil gaan werken dan is er erg goede cursusmateriaal te vinden via: https://www.ip4ap.com/index.htm
-
InFINNityDeck replied to the topic Ideale camera instelling gevraagd in the forum De hobby van je leven 6 years, 6 months ago
Hoi Ruud,
ook ik heb de laatste Zenit niet meer, die geef ik altijd door aan m’n zwager en die brengt ze vervolgens naar het oneindig grote archief..
Zou het kunnen dat het de StarAid was die er op stond? Met dit hulpmiddel moet het een eitje zijn je montering op te lijnen, ook als Polaris niet in beeld is. In principe kan je hiermee nog volgen…[Read more]
-
KeesScherer replied to the topic Ideale camera instelling gevraagd in the forum De hobby van je leven 6 years, 6 months ago
Hallo Ruud, 1) Iso800 of 1600, diafragma niet helemaal open, maar 1 a 2 stops dicht. 2) zelfde boek advies als van Nicolàs, is het perfecte boek. 3) Beetje specifieker zijn graag, want ik heb de achterkant van Zenit van vorige maand niet bij de hand. Maar hoogst waarschijnlijk is het antwoord nee.
-
InFINNityDeck replied to the topic Ideale camera instelling gevraagd in the forum De hobby van je leven 6 years, 6 months ago
Hoi Koot,
vragen 1 en 3: geen idee, maar er zijn vast anderen hier die je kunnen helpen.
vraag 2: C. Woodhouse, The Astrophotography Manual: A practical and scientific approach to deep sky imaging, (New York, Abingdon, 2017).Nicolàs
-
Koot posted an update 6 years, 6 months ago · updated 6 years, 6 months ago
-
Koot changed their profile picture 6 years, 6 months ago
-
Koot started the topic Ideale camera instelling gevraagd in the forum De hobby van je leven 6 years, 6 months ago
Dag beste forumleden, ik ben al 30 jaar amateurastronoom maar de fotografie is nooit zo gelukt. Zat vroeger te tobben met Ecktachrome films in mijn doka maar inmiddels zijn er nieuwe digitale technieken om te volgen en beeld te bewerken dus ik wil het weer eens gaan proberen. Ik heb een Canon 2000D (met 28 mm- 135 mm) en wil eerst weer eens…[Read more]
-
Koot became a registered member 6 years, 6 months ago
-
van Overzee and
InFINNityDeck are now friends 6 years, 6 months ago -
Bus replied to the topic M42 in HDR composition in the forum Deepsky 6 years, 6 months ago
Dat ga ik ook zeker eens een keer proberen, wanneer het weer eens gaat meewerken. Het is echt huilen met de pet op. 😭😭😭
-
KeesScherer replied to the topic Ursa Minor Dwarf (UGC9749) in the forum Deepsky 6 years, 6 months ago
Het leuke van het beschikbaar stellen van dit soort opnamen is dat ze na verloop van tijd ook daadwerkelijk gebruikt worden. Deze Ursa Minor Dwarf opname wordt bijvoorbeeld inmiddels op Wikipedia gebruikt op deze pagina’s:
1) De Engelse pagina voor Ursa Minor Dwarf.
2) De Indonesische pagina over de lokale groep.
3) Omdat Italiaans zo mooie…[Read more]
-
van Overzee posted an update 6 years, 6 months ago
Eigenlijk vind ik het gewoon verbazingwekkend, dat iemand met duidelijk commerciele belangen gewoon zijn gang kan gaan.
- Load More


