-
InFINNityDeck replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 6 months ago
Een zeer kritisch artikel van Forbes:
Nicolàs
-
Bakx replied to the topic M42 in HDR composition in the forum Deepsky 6 years, 6 months ago
Dank je wel voor het compliment. Ik vind hem zelf ook verrassend goed gelukt.
De 4 series zijn eerst ieder op zich gestacked in PixInsight en daarna samengevoegd met HDR composition in PI.
Daarna pas gecropt en gestretcht. Toen nog de HDR MWT met default instellingen er overheen.
Verder amper bewerkt. Een beetje met Curves zitten schuiven voor…[Read more]
-
Bus replied to the topic M42 in HDR composition in the forum Deepsky 6 years, 6 months ago
Dit is een fraaie opname geworden zeg. Complimenten.
Wat ik mij afvroeg, heb je voor deze HDR-opname alle onderlinge subs afzonderlijk gestackt? Dus de 140x10sec, 140x30sec apart etc etc. en vervolgens de afzonderlijke stacks in Photoshop samengevoegd???
Ik wil dit ook eens gaan proberen met mijn ASI294MC-pro namelijk, dus een tipje van de…[Read more]
-
van Overzee started the topic Maan op 4 december in the forum Zonnestelsel 6 years, 6 months ago
Hierbij 2 foto’s van de Maan langs de terminator op 4 december.
Er is een 5x powermate gebruikt op mijn TOA, ofwel een brandpuntsafstand van 5,00 meter,
(F 38,5).
Van iedere foto zijn 20 lights genomen, welke zijn gestapeld en bewerkt in RegiStax en DPP .IMG_9849 Maan 4-12-2019 Foto 1 20 fr t=1-20 ISO 800IMG_9871 Maan 4-12-2019 Foto 2 20fr t…[Read more]
-
engels replied to the topic Zesde bijeenkomst spectroscopie-radioastronomiedag? in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 6 months ago
In Oudenbosch (Sterrenwacht Tivoli Oudenbosch) vindt geregeld (1x per jaar) een bijeenkomst plaats mbt spectroscopie:http://www.kijkerbouw.be/node/54. Inderdaad ligt het initiatief meestal bij de Belgische zustervereniging van de KNWVS.
Wim
-
InFINNityDeck started the topic Zesde bijeenkomst spectroscopie-radioastronomiedag? in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 6 months ago
Beste Starry-Night leden,
op het AstroForum is door Jean-Pierre Grootaerd een bericht geplaatst over de toekomst van de spectroscopie-radioastronomiedag. Aangezien ik de indruk heb dat niet iedereen van het Starry-Night forum ook actief is op AstroForum (of er regelmatig kijkt), leek het mij goed dit draadje onder de aandacht te brengen,…[Read more]
-
Bakx replied to the topic M42 in HDR composition in the forum Deepsky 6 years, 6 months ago
Dit was de laatste van de sessie. Toen moest ik echt stoppen . . . . .
Los van de wolken, komen de boomtoppen ook al in beeld.M42HDR_lastonewaterpas
-
de Vries‘s profile was updated 6 years, 6 months ago
-
KeesScherer replied to the topic ON Semiconductors stopt met produktie van CCD chips. in the forum Camera’s en Accessoires 6 years, 6 months ago
En de tweede QHY16200 camera is binnen. Zowaar met een 7-positie 50mm filterwiel i.p.v. een 5-positie 50mm filterwiel, dus een stuk groter. Nu eerst testen, calibreren en Bias/darks maken de komende weken. En dan waarschijnlijk in gebruik nemen en de “oude” camera op reserve leggen. De CCD crisis kan mij niet meer raken zei de Astro-prepper…[Read more]
-
de Vries became a registered member 6 years, 6 months ago
-
InFINNityDeck replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 6 months ago
Hoi Kees,
Goed te zien dat Starlink flinke aandacht krijgt. Voor iedereen die nog niet de link gevolgd heeft: er staat op die pagina ook een link naar een petitie tegen deze vorm van lichtvervuiling. Doe er je voordeel mee en vooral: stuur hem door!
Nicolàs
-
KeesScherer replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 6 months ago
En nog eentje dan, de bovenste foto van Egon Filter zal APOD worden op 10 december (dan met een meteoor erbij)
-
InFINNityDeck replied to the topic Drukte rond M31 in the forum Deepsky 6 years, 6 months ago
Even nog een paar links voor diegenen die geïnteresseerd zijn in de ontwikkelingen rond StarLink. De eerste twee werden door Oetie op het AstroForum geplaatst, de derde vond ik zelf. Bijgaande afbeelding komt uit het derde artikel en is op 25 november 2019 genomen door het Farra Observatory in…[Read more]
-
InFINNityDeck replied to the topic M42 in HDR composition in the forum Deepsky 6 years, 6 months ago
Fraai hoor, Arie! Meestal wordt het een ‘binnenbrandje’ (of in ieder geval was dat bij mij het geval toen ik hem afgelopen jaar op de foto zette). Is ditzelfde resultaat ook haalbaar met APP? En heb je enig idee waar die enkele spike op Hatysa vandaan gekomen is (het zou de zijkant van de opening in je koepel kunnen zijn, had ik laatst ook)?
Nicolàs
-
Bakx started the topic M42 in HDR composition in the forum Deepsky 6 years, 6 months ago
Volgens ClearOutside was het de hele nacht bewolkt hier.
Nou dat viel mee. Kraakhelder tot tegen 06:00 in de ochtend.Altijd leuk om te doen en een dankbaar model is M42, de Orion nevel me de Running Man ernaast.
Een experiment met HDR (High Dynamic Ratio) deze keer.
4 series opnames van 10s, 30s, 60s en 120s samengevoegd in PixInsight.
Het…[Read more] -
van Overzee started the topic Hyaden in the forum Deepsky 6 years, 6 months ago
Nog een opname van de Hyaden in East Linton Schotland. Bortle 4 en SQM 20,85.
De Hyaden een open sterrenhoop ca 153 lichtjaar van ons vandaan.
Boven Aldebaran is Epsilon Tauri (2,7 x massa van de Zon) te zien, rond om deze ster draait een exoplaneet op 1,93 AE met een massa van 7,6x jupiter, de omloopstijd is 1,6 jaar. Deze exoplaneet is in 2007…[Read more]
-
InFINNityDeck replied to the topic NGC7129 augustus-september 2019 in the forum Deepsky 6 years, 6 months ago
Hoi Kees,
ja, die opname van Oleg, dat is me wat, pffff…. Hij maakt gebruik van f/3.8 telescoop, waar ik een f/7 gebruik en heeft een pixelgrootte van 5.4um tegen 3.8um van mijn ZWO ASI1600MM Cool. De 16 uur die hij nodig had, worden dan voor mij een veelvoud.
Afijn, ik heb opnieuw de RGB-combine gedaan in APP en daarna de post-processing…[Read more]
-
KeesScherer replied to the topic NGC7129 augustus-september 2019 in the forum Deepsky 6 years, 6 months ago
Het kan een prachtige plaat worden Nicolàs! Na herbewerking kom je nu denk ik al een heel eind, deze stond nog niet op mijn to do list, nu wel. Er is ook Ha vlak bij aanwezig zag ik op deze opname, dus daar zat ik naast.
-
InFINNityDeck replied to the topic NGC7129 augustus-september 2019 in the forum Deepsky 6 years, 6 months ago
Hoi Kees,
dank voor je analyse. Met het blauwe kanaal is inderdaad iets mis gegaan, vandaag nog maar een keer bekijken. Dat ik H-alpha mee heb genomen was voornamelijk in de hoop die rode gebieden (jets naar ik begrepen heb) iets beter te krijgen, maar dat had ik al in een van de eerste sessies gedaan, tijdens de laatste heb ik alleen RGB…[Read more]
-
KeesScherer replied to the topic NGC7129 augustus-september 2019 in the forum Deepsky 6 years, 6 months ago
Ja, dat heeft heel veel zin. Geen Ha, want er is hier geen Ha te vinden denk ik, NGC7129 is een reflectienevel, geen emissienevel. Ook heb je in de bewerking iets geks gedaan, want het blauwe kanaal is links geclipped, zie screenshot met histogram. Het screenshot met groen preview-venster laat zien dat er een heel mooi gebied met donkere…[Read more]
- Load More












