-
KeesScherer started the topic C/2020F3 Neowise 11 juli 2020 groothoek in the forum Zonnestelsel 5 years, 11 months ago
Sfeerplaatje vlak voor zonsopkomst (04:52 lokale tijd) met Canon 5D-mk2 en Canon EF 16-35mm op 35 mm f3.5. Enkele opname van 10 seconden iso1600. (Komeet linksonder, Venus rechtsonder in Stier met daarboven de Plejaden) De komeet staat 7 graden boven de horizon en 10 minuten later was het feest alweer voorbij. De Telescoop in de Scopedome keek…[Read more]
-
InFINNityDeck started the topic 2020 F3 Neowise op 10 juli 2020 in the forum Zonnestelsel 5 years, 11 months ago
Vanavond de eerste poging gedaan 2020-F3-Neowise op de plaat te zetten. Nu heb ik LRGB geschoten, ieder 12 x 1 seconde, maar in APP kan ik ze bij gebrek aan sterren niet stacken. Bijgaande plaat is even snel in PSP uit drie losse subs samengesteld en dus nog niet geweldig.
Graag hoor ik hoe ik dit het beste fatsoenlijk kan stacken en tot een…[Read more]
-
Keet became a registered member 5 years, 11 months ago
-
van Overzee replied to the topic IC 1318 en NGC 6888 in the forum Deepsky 5 years, 11 months ago
Bedankt! dat ga ik zeker proberen als het weer donkerder wordt. Dit was de eerste keer, dat ik RGB opnames met mijn DSLR samengevoegd heb met H-Alpha in APP.
Nu ‘s morgens vroeg opstaan om de komeet C/2000 F3 (Neowise) proberen vast te leggen. helaas was het vanmorgen om 3,30 uur weer bewolkt. Hopen dat het spoedig weer helder wordt.
-
Theunissen replied to the topic IC 1318 en NGC 6888 in the forum Deepsky 5 years, 11 months ago
Heb je al eens geprobeerd een panorama foto te maken? Jouw werk en APP lijken hier toch bij uitstek voor geschikt?
-
van Overzee started the topic IC 1318 en NGC 6888 in the forum Deepsky 5 years, 11 months ago
De Vlindernevel IC 1318 en de Sikkelnevel NGC 6888 bij Sadr in het sterrenbeeld de Zwaan.
13-7-2018, 23 en 23-6-2020 4 uur RGB (121×120 sec) en op 25-6-2020 1,5 uur H Alpha (9×600 sec).
Gestapeld en bewerkt in APP.
Set up:
- Telelens Canon EF 70-200 mm f/4L USM
- Canon 600 D (mod)
- Montering CGEM Celestron
- Volgkijker ZWO 60 mm F 4,6
…
-
Kievits replied to the topic De bouw van een eigen mini-planetarium in the forum Automatisering 5 years, 12 months ago
Beste De Beule,
Ja, dat mag best natuurlijk. Ik moet wel eerlijk bekennen dat door allerlei omstandigheden de bouw even stil ligt/lag. Ik hoop daar na de zomer weer de motivatie voor te vinden om het op te starten want het plan is nog steeds om verder te bouwen.
Laat gerust een bericht achter of anders via akievits71@gmail.com
Arjan
-
De Beule and
Kievits are now friends 5 years, 12 months ago -
Gralike replied to the topic Het raadsel van het treintje dat geen treintje kan zijn. in the forum Ruimtevaart 5 years, 12 months ago
Ah. Weer wat geleerd. Stuk ruimte schroot :-(
Net een nieuwe setup, dus vooral nu even unguided. Sigma clip is me bekend maar dacht dat dit vooral effectief was met dither (maw nog niet van toepassing).
Krijg met OAG nog niet werkend zoals ik wil dus ook daarom “unguided” subs.
-
KeesScherer replied to the topic Het raadsel van het treintje dat geen treintje kan zijn. in the forum Ruimtevaart 5 years, 12 months ago
Alleen is dat niet hetzelfde verschijnsel. Je hebt een ronddraaiende (tuimelende) satelliet/rakettrap op de foto’s staan. Dat is te zien aan het geleidelijk veranderende signaal. De EGS maakt echte korte flitsen die als puntjes zichtbaar zijn. Je hoeft overigens de “slechte” subs niet weg te gooien, de afwijkende pixels worden verwijderd tijdens…[Read more]
-
Gralike changed their profile picture 5 years, 12 months ago
-
Gralike replied to the topic Het raadsel van het treintje dat geen treintje kan zijn. in the forum Ruimtevaart 5 years, 12 months ago
Grappig. Ik als astro liefhebber newbie, had ook al zo iets van… “geen vliegtuig, ook geen satelliet, misschien dan toch starlink oid?”…”damn, wat duurt dat lang voordat dit rare ding uit beeld is”. Uiteindelijk heb ik van de 5 minuten subs die ik op dat moment aan het maken was, bijna 20 minuten moeten weggooien als zijnde “bad”…
Met…[Read more]
-
Gralike became a registered member 5 years, 12 months ago
-
De Beule replied to the topic De bouw van een eigen mini-planetarium in the forum Automatisering 5 years, 12 months ago
Heel erg interessant project. Zou ik u eens mogen contacteren via mail @Kievit?
-
De Beule became a registered member 5 years, 12 months ago
-
KeesScherer started the topic Het raadsel van het treintje dat geen treintje kan zijn. in the forum Ruimtevaart 5 years, 12 months ago
Op de Allsky video van 27/28-06-2020 zie ik van 04:05 tot 04:10 een treintje voorbij komen (zie de GIF, even doorklikken via de naam van deze post naar de forumweergave voor beweging). MAAR, elke opname heeft een belichtingstijd van 45 seconden! En elke satelliet zal dus een streep achterlaten, geen serie flitsen. Een lichtflits is elke 4-5…[Read more]
-
van Iersel became a registered member 5 years, 12 months ago
-
van Overzee started the topic Deneb Sadr in the forum Deepsky 5 years, 12 months ago
Deze foto is genomen op 20 juni de kortste nacht van het jaar.
12 foto’s van 2 minuten uit mijn Bortle 8 achtertuin in Haarlem.
Mijn 70-200 mm telelens op 70 mm op de Skywatcher Star Adventurer.Deneb_Sadr_20-6-2020_RES_2
-
van der Hoeven started the topic NGC7000 vanuit een Bortle 7 lokatie in the forum Deepsky 6 years ago
Vannacht met mijn D810a en de WO Spacecat 51 opnamen gemaakt van NGC7000 vanuit mijn achtertuin. In totaal 76x180s aan opnamen. Was best blij met dit resultaat.NGC7000_d810-spacecat_40percent-24062020-76x180s-border
-
altena became a registered member 6 years ago
- Load More











