-
Musquetier replied to the topic Maan (Tycho) 04-05-2020 in the forum Zonnestelsel 6 years, 1 month ago
Spectaculaire foto, mooi grijstinten!!! Wat zal dat een klap hebben gegeven toen die is ingeslagen!
-
Musquetier replied to the topic M 44 Beehive Cluster in the forum Deepsky 6 years, 1 month ago
Mooie sterrenkleuren! Prima resultaat (ik geloof vanuit Haarlem toch)? Ik heb wel de indruk dat sinds de Corona crises:
1) de seeing en/of transparantie veel beter is
2) er veel minder lichtvervuiling van de kassen is
-
van Overzee started the topic M 44 Beehive Cluster in the forum Deepsky 6 years, 1 month ago
Gedurende 4 heldere nachten eind april M44 (Beehive cluster) in het sterrenbeeld de Kreeft
98×2 min ofwel ruim ca 3 uur opnames.M44_ 98x 120s ca 3 uur 21tm 26-4-2020 TOA LPF
-
InFINNityDeck started the topic Anti-meridian flip en SGP in the forum Methoden en Technieken 6 years, 1 month ago
Onlangs zijn Rob (@musquetier) en ik toevalligerwijs tegelijkertijd aan IC342 begonnen. We hadden dit niet afgesproken, maar kwamen beide voor dezelfde verassing te staan: de anti-meridian-flip. Het blijkt dat Sequence Generator Pro (SGP) hier niet mee overweg kan. Waar bij de normale meridiaanspassage SGP de montering keurig laat flippen, was bij…[Read more]
-
van der Hoeven posted an update 6 years, 1 month ago · updated 6 years, 1 month ago
Ik snap er even niets van. Ik plaats net een post in het forum zonnestelsel, en ik zie ook dat ik gepost heb, maar als ik het forum open zie ik mijn eigen post niet (update: die zie ik nu wel). Ik plaatste 2 dagen terug een post in het deepsky forum en die is nooit geplaatst en een berichtje dat ik plaatste met de vraag of er moderatie was, naar…[Read more]
-
Ik heb dat onlangs ook gehad. Ik probeerde een foto te koppelen, maar dat liet het forum niet toe. Toen ik uiteindelijk dan maar zonder foto wou posten, raakte ik de hele post kwijt. Marc Theunissen (@mth75) heeft toen de cache gereset en sindsdien kan ik weer posten, was dus een hick-up van het forum. Misschien is dit ook bij jou het geval, dus…[Read more]
-
Een cache hickup inderdaad. SN heeft praktisch geen moderatie nodig.
-
-
InFINNityDeck replied to the topic Maan (Tycho) 04-05-2020 in the forum Zonnestelsel 6 years, 1 month ago
Echt onwijs fraaie foto! Mooie compositie! Alsof we naar een kunstwerk kijken… mooi hoor!
Nicolàs
-
van der Hoeven started the topic Maan (Tycho) 04-05-2020 in the forum Zonnestelsel 6 years, 1 month ago
Hier een foto gemaakt met mijn C11 gisterenavond onder redelijke condities. Leuk om weer eens een maanfoto te maken.
-
Frank_Teunissen posted an update 6 years, 1 month ago
SetUp : Esprit 150ED f/7.0 op EQ-8
Camera : Canon 60Da ISO:1600 Tsens.gem = +17°C
Pixelscale : 0.84 arcsec/pix.
Filter(s) : IDAS LPS-2
Belichting : 20 x 300s Ttot.: 1h40m
Calibratie : D30-F50-FD50-B82
Capturing : BackYardEOS
Guiding : 80/328mm, ASI120MC-s + PHD2_RMSerror ca.0.22″
Proces : AstroPixelProcessor,…[Read more] -
InFINNityDeck started the topic Ladies and Gentlemen: Jones-Emberson-1 in the forum Deepsky 6 years, 2 months ago
De naam van dit object doet me constant denken aan het thema van de televisieserie Peter Gunn, waarmee Emerson, Lake & Palmer in april 1980 de tweede plek in de hitparade haalden hier in Nederland en welke in de zomer van dat jaar tot een enorme hit uitgroeide.
Jones-Emberson 1 is een planetaire nevel, ook wel bekend als de Headphone Nebula…[Read more]
-
Bus started the topic Elephant Trunk SHO in the forum Deepsky 6 years, 2 months ago
Na een tijd niets dan weer eens een upload. Inmiddels een tweede camera erbij gekocht om zo ook meer smalband opnames te gaan maken.
Deze opname is tot stand gekomen door van de ASI294MC Pro camera een set van 40×600 sec met een duoband filter als Ha data te gebruiken en te combineren met 20x600sec OIII data en 20x600sec SII data welke ik heb…[Read more]
-
InFINNityDeck replied to the topic MountMonitor nu ook voor ASCOM in the forum Automatisering 6 years, 2 months ago
Gisteren hoorde ik dat de simulatie-batch-files het niet deden. Inmiddels staan er een update op mijn site, waarin ook die het doen.
Nicolàs
-
Engelbos became a registered member 6 years, 2 months ago
-
InFINNityDeck replied to the topic MountMonitor nu ook voor ASCOM in the forum Automatisering 6 years, 2 months ago
Hoi Vincent (@supernov),
Er is een developer’s sectie op de ASCOM website en een sectie met wat voorbeeldscripts. De meest gebruikte talen zijn VBS en C#, recentelijk heb ik Java aan toegevoegd. Er is ook een ASCOM sectie op GitHub en er zijn twee mail-groups: ASCOM-help en ASCOM-developer. Vooral die laatste twee zijn erg handig, reacties…[Read more]
-
engels replied to the topic MountMonitor nu ook voor ASCOM in the forum Automatisering 6 years, 2 months ago
Goede ontwikkeling! Helaas gister- en vanavond weer getuige van de uitspattingen van Musk. Hebben we hier al een oplossing voor? Ik ben bang dat al onze inspanningen teloor gaan.
Wim
-
Groenewold replied to the topic MountMonitor nu ook voor ASCOM in the forum Automatisering 6 years, 2 months ago
Heerlijk dit, hier wil ik ook eens mee experimenteren (maar dan niet met zo’n montering) en dan in C++ (ter lering ende vermaak, want daar sta ik nog mee in de kinderschoenen). :)
-
van Overzee replied to the topic M 101 "Windmolen stelsel" in the forum Deepsky 6 years, 2 months ago
Staat ook op mijn bucketlist. Een jaren geleden heeft er een groot stuk in de Zenit gestaan over de restauratie. Zal dit eens opzoeken
Sir Patrick Moore heeft een grote rol gespeeld in de restauratie werkzaamheden, helaas overleden een schitterende man met zijn monocle.
Het is haast niet te geloven dat iemand prive zo’n telescoop kon bouwen, die…[Read more]
-
InFINNityDeck replied to the topic M 101 "Windmolen stelsel" in the forum Deepsky 6 years, 2 months ago
Birr Castle ben ik in 2011 nog geweest, erg indrukwekkend wel, een aanrader! Bijgaand een paar van mijn foto’s.
NicolàsSIS 2011 Dublin D3-2 HSGB (42)SIS 2011 Dublin D3-2 HSGB (40)
-
van Overzee started the topic M 101 "Windmolen stelsel" in the forum Deepsky 6 years, 2 months ago
De nacht van afgelopen zaterdag op zondag (11-12/4) en de nacht van dinsdag op woensdag (14-15/4) heb ik opnames gemaakt van M 101 het Windmolen stelsel. Een sterrenstelsel ca 22 miljoenlichtjaar van ons weg staat en een diameter heeft van 170.000 lichtjaar en ca 1 biljoen sterren bevat, dus duidelijk veel groter dan onze Melkweg. Het stelsel …[Read more]
-
Frank_Teunissen posted an update 6 years, 2 months ago
M51-NGC5194 “Whirlpool” galaxy, 21-22 maart 2020
Mijn opname van M51 door de C11 EdgeHD met de 0.7x reducer. Belichtingstijd slechts 30 minuten.
SetUp : C11 Edge HD + 0,7x reducer f/7.0 op SW EQ-8
Camera : Ca 60Da Iso: 1600 Tgem = +11°C
Pixelscale : 0.45 arcsec/pix.
Filter(s) : IDAS LPS-2
Belichting : 10 x 180s Ttot.:…[Read more] - Load More











